• Головна
  • Новини
  • Церквам наразі не дозволяють засновувати навчальні заклади...

Церквам наразі не дозволяють засновувати навчальні заклади

21.05.2012, 08:53
Парламентський Комітет з питань культури і духовності рекомендує Верховній Раді відхилити законопроект №9580, який усуває дискримінацію релігійних організацій у праві засновувати навчальні заклади.

Парламентський Комітет з питань культури і духовності рекомендує Верховній Раді відхилити законопроект №9580, який усуває дискримінацію релігійних організацій у праві засновувати навчальні заклади.

Таке рішення Комітет ухвалив 16 травня на своєму засіданні, повідомляє Інститут релігійної свободи

За інформацією ІРС, отриманої від учасників засідання, на підтримку законопроекту виступив член Комітету депутат Павло Мовчан(БЮТ), Перший заступник Міністра культури Юрій Богуцький та представник Міністерства освіти і науки, молоді та спорту.

Натомість проти даної ініціативи висловились депутати Михайло Косів (БЮТ), Ярослав Кендзьор (НУНС) та Вікторія Дем’янчук(КПУ). У якості мотивів такої позиції висловлювались побоювання, що такі законодавчі зміни стануть причиною міжконфесійної ворожнечі.

Основною метою законопроекту є забезпечення прав батьків надавати своїм дітям освіту державного стандарту разом із вихованням, що ґрунтується на релігійних цінностях. На думку ініціаторів змін, це право гарантується багатьма міжнародними договорами, ратифікованими Україною, однак відповідний механізм його реалізації досі не передбачений національним законодавством.

На підтримку цієї ініціативи неодноразово виступала Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій, а такожспеціалізована Громадська рада при Міносвіти України та інші інститути громадянського суспільства.

Це вже не перша спроба законодавчо закріпити право релігійних організацій засновувати навчальні заклади державного стандарту освіти. 

У вересні 2010 року не був включений у порядок денний чергової сесії парламенту, а відтак – відхилений, законопроект №2729 за авторством представників різних парламентських фракцій. Цьому передували бурхливі дискусії у профільному Комітеті з питань науки і освіти.