Громада із священиком ПЦУ в Зазим’ї вперше увійшла в свій храм

Громада із священиком ПЦУ в Зазим’ї вперше увійшла в свій храм - фото 1
Свято-Воскресенська парафія села Зазим’я (Київської області) Православної Церкви України 17 вересня 2022 року вперше звершила молитву в своєму храмі. Після голосування про перехід ще 17 липня 2022 року парафіяни не мали на руках документів, які б надавали релігійній громаді право звершувати богослужіння у храмі.

До цього часу шонеділі віряни ПЦУ змушені були молитись за дверима храму через очікування на оформлення нових документів.

«Ми чекали поки оформиться повністю пакет документів на землю, на юридичну особу і хочеться підкреслити – це не нова релігійна організація, а та, яка була зареєстрована Мінюстом у 1991 році зі своїм кодом ідентифікаційним. Вона змінила назву, змінила статут і змінила керівника. Сьогодні, маючи всі документи на руках ми призначили молитву у храмі», – розповів Духовному Фронту України настоятель парафії отець Анатолій Слинько.

Священик ПЦУ Анатолій Слинько каже, що після того, як в УПЦ МП дізнались про намір громади зайти в храм, меншість із Московського Патріархату вирішила заблокувати вхід до храму.

«Вони назначили перед молитвою ПЦУ свій молебень, при чому крім тих 20 чоловік, які були із Зазим’я, вони позвали людей із Київської області із Києва, дали такий клич, що нібито в них захоплюють храм», – розповів отець Анатолій.

Як йдеться у повідомленні, насправді захоплення ніякого не було, парафіяни ПЦУ мирно зайшли в храм де разом із настоятелем храму отцем Анатолієм Слиньком звершили подячну молитву Богу і помолились за воїнів України, Батьківщину і побожний народ.

«Коли заходили в храм, то запросили до богослужіння і тих, хто не підтримав перехід до Православної Церкви України і протестував проти молитви в храмі. Їм запропонували стати вірянами ПЦУ. Двері наші відкриті для всіх», – зазначає священик ПЦУ.

Він також подякував парафіянам УПЦ МП за те, що вони утримались від фізичного протистояння.

«Хочеться віддати належне громаді УПЦ, яка каже, що не перебуває в єдності з Московським Патріархатом. Вони хоч і вели себе досить емоційно, бо звучали звинувачення, прокльони, як от було минулої суботи, коли ми попросили передати ключі. Нам тоді передали ключі, але зовсім не ті… але обійшлось без фізичного протистояння».

Тим не менше, віряни УПЦ МП звинуватили парафіян, які приєднались до ПЦУ, в розколі.

«І все ж таки звинувачення в тому, що ми розкольники, „предатілі“, „юди“, – зазначає отець Анатолій. – Але насправді, якщо так розібратись, то мовчазне і лицемірне прикриття своєї належності до Москви, якраз говорить про протилежне, що вірні УПЦ, як вони кажуть „не в єдності з Московським Патріархатом“, вони якраз і є такими. Бо якщо спостерігати загальну статистику, то тільки на Київщині відомі мені випадки під час окупації 4 священики ПЦУ загинули, трагічно, героїчно, будучи священиками. Разом з тим священики УПЦ, як вони кажуть „не в єдності з Московським Патріархатом“ стають дуже легко колаборантами, ідуть на співробітництво із окупаційною російською владою на окупованих територіях. Це теж багато про що говорить».