Блог о. Михайла Димида_image

Блог о. Михайла Димида

Протоєрей. Батько домашньої Церкви. Мрійник про Єдність Христової Церкви. Професор УКУ. Учасник відеоканалу "Християнин чи бандит?". 

Ностальгія майбутнього. Заклик до життя Стіва Джобса.

07.10.2011, 15:17
Ностальгія майбутнього. Заклик до життя Стіва Джобса. - фото 1
Засновник компанії Apple і Pixar помер 6 жовтня 2011 у віці 56 років. Ностальгія майбутнього. Заклик до життя Стіва Джобса. Подаю Вам свій переклад статті Луіджіно Бруні, що появилася на сайті «Сопричасна економія» [Economia di comunione] http://www.edc-online.org/.

Засновник компанії Apple і Pixar помер 6 жовтня 2011 у віці 56 років.

Ностальгія майбутнього. Заклик до життя Стіва Джобса.

Подаю Вам свій переклад статті Луіджіно Бруні, що появилася на сайті «Сопричасна економія» [Economia di comunione] http://www.edc-online.org/.

Є три основні ідеї, які залишає нам ця незвичайна людина.

steve-jobs-photo.jpg

 

Перша: великі інновації в економіці завжди пов'язані з особистостями, а не з капіталом, грішми, технологіями. Люди – ось хто впроваджує великі нововведення: СТIВ ДЖОБС зміг зробити великі речі, тому що це була велика людина, а не тому, що він мав великі обсяги капіталу і ресурсів. Це нагадує нам про те, що економіка рухається вперед, коли існують люди, які дивляться дальше, бачать інші речі, ніж загал. Великі інновації народжуються із нових точок зору на світ, отже від осіб.

Друге повідомлення, що залишає нам СТIВ ДЖОБС – що неправда, що підприємства є успішними, коли вони відповідають на потреби споживачів: ця ідея, що компанії і їхні продукти повинні задовольняти потреби людей є трохи схоластичною, статичною, а головно, невірна коли йде мова про винаходи, які дійсно мають значення: нікому не були потрібні iPhone і IPad. Стів Джобс зі своєю компанією, створив їх, перш ніж вони стали потрібні, винайшов символи і створив мрії, кличі, стилі життя. Великі компанії, які спричинилися до дійсних нововведень в змозі зробити те, що ніхто не думав раніше, що не існувало навіть серед невисловлених потреб. Такий підприємець, як Джобс, «бачив» щось, а потім постарався, щоб реальність стала такою, як він її бачив раніше: це те, що справжні підприємці мають спільного з великими художниками чи великими вченими.

Третє, що на мою думку залишає нам СТIВ ДЖОБС, це великий гімн життю: якщо ми подивимося на останні слова, що він сказав: «Найгарніші та найяскравіші роки попереду нас, а не за нами…» Це була дуже людина хвора, вмираюча, яка однак дивилася вперед. До молодих людей казав: «Будьте завжди “спраглі життям”»: великі люди, здатні на великі речі, ніколи не є ностальгічними, завжди дивляться дальше і думають, що майбутнє краще минулого, навіть в період кризи: вони здатні на великий оптимізм і можуть зібрати навколо цього оптимізму великі проекти. Навіть сьогодні, підприємці, які рухають світом є оптимістичними підприємцями, варті майбутнього, переконані, що «найкрасивіше ще має розпочатися».

Стисло кажучи, СТIВ ДЖОБС нам показує, що великі економічні інновації також стають великими громадянськими інноваціями: його продукти і філософія, яку він в них вклав, змінили життя людей, відносини з простором, з музикою, творчістю. Вони були набагато більше, ніж «хорошими продуктами», вони пересунули вперед кордони і ставки цивільного життя. Кожна велика інновація є завжди цивільною інновацією, яка збільшує свободу, можливості, здібності людей. Він нагадує нам, що економіка це життя, що компанія це спільність життя, що спрацьовує, коли є вираженням творчого потенціалу, пристрасті, бажання майбутнього: не більше, але не щось менше, ніж життя.

Я думаю, що Стів Джобс – чудовий зразок громадянського підприємця, який творить економіку для загального блага, економіку, яка оскільки по-справжньому інноваційна, є другом міста, людей. Без такого роду підприємців не можна творити спільного блага. Ось чому Стів Джобс залишив нам гостру ностальгію за майбутнім.