• Головна
  • Новини
  • Православні і католицькі богослови в Бозе підписали спільне Комюніке...

Православні і католицькі богослови в Бозе підписали спільне Комюніке

29.11.2012, 11:48
Православні і католицькі богослови в Бозе підписали спільне Комюніке - фото 1
У центрі уваги учасників зустрічі були Помісний Собор Російської Православної Церкви 1917-1918 р. р. і II Ватиканський собор Католицької Церкви.

Бозе.jpgУ північно-італійському монастирі Бозе відбулася 5-денна конференція міжнародної групи православних і католицьких богословів імені св. Іринея. В ході своєї 9-й зустрічі 26 дослідників (13 православних і 13 католиків) з європейських країн і США обговорювали тему співвідношення примату і соборності в обох Церквах, повідомляє "Релігія в Україні" з посиланням на Седміца.ру.

У центрі уваги учасників зустрічі були Помісний Собор Російської Православної Церкви 1917-1918 р. р. і II Ватиканський собор Католицької Церкви.

Комюніке містить 11 тез, які коротко формулюють основні висновки, зроблені в ході дискусій. Ось деякі з них:

– Помісний Собор Російської Православної Церкви 1917-1918 років став відповіддю на зовнішні історичні обставини і на необхідність реформ всередині Церкви. Участь у Соборі не тільки єпископів, але й священиків і мирян пов'язане з прагненням подолати відчуження між єпископатом і Церквою, духовенством і мирянами. У той же час прийшло усвідомлення того, що священики і миряни повинні брати участь у церковних реформах.

– Модель церковного управління, запропонована Собором, містила ідею відновлення Патріаршества і наявність соборної ради. У сучасних автокефальних Православних Церквах відносини між приматом і соборністю іноді розуміється по-різному.

– II Ватиканський собор спробував відповісти на питання, залишене відкритим I Ватиканом – питання про примат Папи. Єпископи звернулися до визначення I Ватиканського собору про папський примат і доповнили його акцентом про роль єпископів. Метою справжніх дискусій було забезпечити баланс між приматом та колегіальністю.

– Конституція "Lumen gentium" підкреслює розуміння сакраментальності єпископства і значення колегіальності, що існувало в стародавній Церкві, що зближує католицьку і православну еклезіологію. Часткове здійснення принципів, закладених в "Lumen gentium", є причиною дискусії про примат і синодальність, яка існує сьогодні в Католицькій Церкві.

–Православні богослови, розглядаючи "Lumen gentium", визнають серйозний акцент на колегіальності єпископів, існуючий в документі, в той же час відзначають, що колегія єпископів строго залежить від Папи, набагато більше, ніж Папа від єпископів. Уявлення про те, що непогрішність Церкви тісно пов'язана з папством, для православної свідомості є проблематичною.