• Головна
  • Новини
  • УПЦ (МП) не агітує за автокефалію, бо між росіянами і українцями немає протиріч,- архиєпископ Олександр (Драбинко)...

УПЦ (МП) не агітує за автокефалію, бо між росіянами і українцями немає протиріч,- архиєпископ Олександр (Драбинко)

01.02.2013, 11:38
УПЦ (МП) не агітує за автокефалію, бо між росіянами і українцями немає протиріч,- архиєпископ Олександр (Драбинко) - фото 1

Архиєпископ Переяслав-Хмельницький і Вишневський УПЦ (МП) Олександр (Драбинко) пояснив, чому УПЦ (МП) не пропагує ідеї автокефалії. За його спостереженнями, між українцями і росіянами у національній свідомості немає жодних протиріч, українці та росіяни – єдиновірні народи і тому духовенство не піднімає цю тему.

Oleksandr_Drabynko-5.jpgexklusiv.gifАрхиєпископ Переяслав-Хмельницький і Вишневський УПЦ (МП) Олександр (Драбинко) пояснив, чому УПЦ (МП) не пропагує ідею автокефалії. За його спостереженнями, між українцями і росіянами у національній свідомості немає жодних протиріч, українці та росіяни – єдиновірні народи і тому духовенство не піднімає цю тему.

Таку думку він висловив у інтерв’ю РІСУ.

«Питання автокефалії для мене неважливе, я це повторював неодноразово. Для мене важлива повна єдність православних в Україні і спілкування навколо єдиної чаші Христової», - сказав архиєпископ.

Єрарх зауважив, що автокефальні Церкви у Європі з’явилися після розпаду Османської імперії, коли виникли нові держави. І Православна Церква, за його словами, часто виступала в авангарді боротьби за самостійність.

«Зв’язок національності та православ’я на цих територіях був особливо важливим, він був життєво-утверджуючим і націо-формуючим. Був зовнішній ворог – Османська імперія, були політичні і православні ідеї, які збігалися у спільній боротьбі проти турків, які захопили ці території».

В Україні ж, на думку архиєпископа Олександра, ситуація була дещо відмінною.

«При приєднанні територій України до Російської імперії свого часу основним моментом було що? Те, що там був православний цар. І ніколи Церква в Україні не могла підтримувати якісь визвольні рухи, які б призвели до державотворення – утворення окремої держави України. Чому? Тому що православ’я було як у «загарбників», так і в тих, хто попав під анексію, і Церква не могла мати впливу для формування України як держави», - сказав він.

Нині, як зауважив владика, мало що змінилося.

«Така ситуація зберігається й нині, оскільки ми бачимо у Північному сусіді єдиновірний братський народ і, власне кажучи, пропаганда автокефалії мала б говорити про якісь проблеми, які існують в національній свідомості Росії й України, яких на сьогодні майже не має. Проблеми є лише у окремих еліт, котрі займаються розподілом нинішнього світу», - робить висновок єрарх.

«На чому б хотів наголосити. Останнім часом ідея автокефалії була дискредитована розколом, який нині є, який ми сьогодні маємо. Тому слово «автокефалія» говорить сьогодні «розкольник». Говорити про автокефалію небезпечно саме по собі, оскільки можна заплутати і без того заплутаних людей», - додав архиєпископ Олександр, якого у деякий колах вважають прихильником автокефалії Української Православної Церкви.