На десятий день єврейського нового року, який цього року святкували 9 вересня, юдеї всього світу відзначають Судний день (Йом Кіпур) — день спокути гріхів та Найвищого суду. Це єдиний день у році, коли Тора настановляє людині не займатися нічим іншим, окрім аналізу власних поступків та думок.
Йом-Кіпур (10 Тишрей, в 2010 році випадає на 18 вересня) – День Спокути завершує сорокаденний період духовного очищення. Першими були тридцять днів місяця Элул – час для підбиття підсумків минулого року. А потім – "десять днів покаяння" від Судного Дня – Рош-а-Шана – до Йом Кіпуру, коли затверджується вирок кожному на наступний рік.
Це найбільш серйозний та відповідальний день в житті юдея, коли, згідно єврейській традиції, нарешті вирішується доля кожної людини на наступний рік. Вважають, що на Рош-а-Шана Бог записує кожного єврея в одну з трьох книг – книгу праведників, книгу грішників та книгу середніх, а на Йом Кіпур ставить печатку.
Напередодні Йом Кіпуру прийнято виконувати обряд капарот, під час якого беруть живу курку та крутять нею над головою. «Цього моменту людина має усвідомити, що якщо б Б-г був суворий до нас, на місці цієї курки опинились б ми. Потім курку ріжуть та віддають бідним. Якщо живу курку достати неможливо, то над головою крутять гроші, а потім віддають їх бідним», — пише сайт Єврейского культурного центру.
Як повідомляють «Єврейські новини України та світу», в Дніпродзержинську, напередодні Йом Кіпуру, обряд капарот було проведено на території синагоги «Бейт Реувен» та Центру «Бейт Барух». Цього року в обряді капарот в цьому місці взяли участь не лише дорослі члени єврейської спільноти, але й діти. Цей важливий та священий для всіх євреїв обряд провели під керівництвом рабина Леві Каневського.
«Визначним є те, що кожного року все більше євреїв Дніпродзержинська долучаються до цього обряду, — підкреслює головний рабин міста Леві Стамблер, — завядки активним заходам, які ми проводимо, тисячі євреїв нашого міста знають, що Йом Кіпур — день року, коли євреї, забуваючи про свої земні справи, повністю присвячують себе спокуті та очищенню від скоєних гріхів».