Фото: ratinggroup.ua |
При цьому українці не часто відвідували концерти, фестивалі, кінотеатри чи нічні клуби (менше 10%).
У театри, музеї чи на виставки ходили близько 5%.
Загалом за цей рік кожен десятий респондент був у туристичних походах, подорожував Україною або виїжджав за кордон.
12-15% в цьому році ходили по гриби чи збирали ягоди, 11% – на рибалку, 2% – на полювання.
Близько 20% займалися малюванням, 12% – ходили на танці, співи чи грали на інструментах.
Третина опитаних відносно часто займалися шопінгом чи їздили на природу і пікніки.
Близько 30% цьогоріч часто або іноді ходили в кав’ярні, займались фотографією, робили косметичні процедури.
Чверть – займалися рукоділлям й духовними практиками.
Третина відносно часто відвідували церкву. Кожен десятий цікавився тренінгами особистісного розвитку.
Чим вищий дохід респондентів, тим різноманітніші у них види дозвілля та їх частота.
Молодь частіше грає в ігри, займається спортом, ходить в кафе і ресторани. Водночас читають та ходять до церкви частіше старші.
Загалом жінки активніше за чоловіків цього року займались кулінарією, робили косметичні процедури, займалися фото, рукоділлям й творчістю загалом, а також шопінгом.
Також жінки відносно частіше дивились фільми, серіали, займались музикою, духовними практиками, читали книги, ходили в церкву.
Водночас чоловіки частіше дивились спортивні матчі та поєдинки, грали в комп’ютерні ігри, рибалили, ходили в туристичні походи, робили ставки на спорт та споживали алкоголь.
Фото: ratinggroup.ua |
З усіх цих занять на любов до себе найбільш позитивно впливали такі хобі як фотографія, косметичні процедури, танці й музика, відвідування кінотеатрів, а на любов до інших – концерти й подорожі Україною.
Водночас ігри (комп’ютерні чи на телефоні), алкоголь, перегляд серіалів чи спортивних подій найменше корелюють з відчуттям любові до себе і до інших.
Також дозвілля "на виїзд" більше впливає на задоволеність життям та радість, ніж такі ж активності вдома.
Домашні творчі хобі, наприклад, малювання, рукоділля, книги, приносять більше позитивних емоцій ніж комп’ютерні/мобільні ігри, фільми, серіали, які в цілому найменше приносять задоволення, відчуття успішності чи любові.
Також негативний вплив на позитивні емоції має алкоголь: ті, хто часто його споживали, більше відчували у цьому році гнів і страх та найменше – любов до інших.
Натомість, чим частіше люди ходили в гості цього року, тим більше вони відчували позитивні емоції.
Фото: ratinggroup.ua |
Загалом ті, хто займався будь-якими активностями мають вище відчуття успішності й позитивності 2021 року.
Тому і рибалка, і збір грибів і духовні практики, тренінги розвитку, шопінг, книги й походи також приносили в цьому році переважно позитивні емоції людям.
Опитування проводили 4-7 грудня 2021 року в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу.
У ньому взяли участь 1600 респондентів віком від 18 років.
Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення.
Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95 складає не більше 2,4%.