У нинішніх умовах внесення будь-яких змін до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» несе реальні ризики порушити той хиткий баланс міжконфесійного порозуміння та релігійного миру, сформований за останні 20 років на основі чинної редакції Закону.
У нинішніх умовах внесення будь-яких змін до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» несе реальні ризики порушити той хиткий баланс міжконфесійного порозуміння та релігійного миру, сформований за останні 20 років на основі чинної редакції Закону.
Про це заявила Комісія з питань релігій Громадської ради при Міністерстві культури. Відповідні пропозиції були спрямовані до Міністерства за підписом Голови Громадської ради Ігоря Приставського, повідомляє Інститут релігійної свободи.
На думку членів Комісії, пропоновані законопроектом № 10221зміни призведуть до ускладнення набуття статусу юридичної особи для релігійних організацій та викличуть потребу перереєстрації біля 6000 релігійних громад, які набули цей статус до 2004 року, коли ще не існувало Єдиного державного реєстру юридичних осіб.
У зв’язку з цим Громадська рада рекомендує Міністерству культури підтримати пропозицію Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій, яка полягає у запровадженні принципу “єдиного вікна” шляхом внесення змін лише до статей 3 та 7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Як зазначено у пропозиціях, переданих до Мінкультури, суть цього підходу полягає в тому, що органи влади, уповноважені на сьогодні реєструвати статути (положення) релігійних організацій, самостійно надсилають відомості про них до державних реєстраторів, які вносять відповідні дані до Єдиного державного реєстру юридичних осіб. Це у свою чергу вирішує проблему “подвійної” реєстрації релігійних організацій, які надаватимуть увесь пакет потрібних документів до одного органу влади.
Відтак, Комісія з питань релігій Громадської ради рекомендує Міністерству культури під час супроводження законопроекту № 10221 на етапі підготовки до другого читання підтримати запропонований підхід розв’язання проблеми “подвійної” реєстрації релігійних організацій, який виключає внесення будь-яких змін до Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації».