Храм у Башуках на Тернопільщині зайняла громада УПЦ КП
Церкву святого Михаїла, у котрій досі служила громада УПЦ (МП), зайняла громада УПЦ КП. У Тернопільській єпархії УПЦ (МП) вже анонсують звернення до правоохоронців і можливі суди.
Першу службу у храмі вірні УПЦ КП відслужили 14 червня. Якогось активного протистояння з іншою стороною конфлікту ані цього дня, ані до завершення тижня не виникало.
“Все відбулося мирно: люди мали ключі від храму і відчинили його. Ніхто замків не збивав, – розповідає кременецький благочинний УПЦ КП отець Володимир Буграк. – Богослужіння завершилося також без перешкод. Під час тих подій я побачив, що відчинилися двері церкви, заглянув священик Московського Патріархату і вийшов. Коли вже служили молебень, я також вийшов надвір, щоб поглянути, що діється. Було приблизно 100 наших людей, а за межами подвір'я стояв той священик, двоє семінаристів і ще з п'ятеро жінок. Як мені сказали, з них тільки одна жінка – місцева... Потрібно розуміти, що не всі, хто підписалися за Київський патріархат, ходять до церкви, і що не всі, хто підписався за Московський – також”.
Нагадаємо, як повідомляла РІСУ 11 травня 2015 року, у Башуках більша частина вірнних вирішила вийти з УПЦ (МП). Під час збору підписів за Київський патріархат висловилися 272 дорослих мешканців. Загалом у селі є приблизно 620 жителів, з яких приблизно 200 – євангельські християни. Таким чином, за УПЦ (МП) – до 150 осіб.
Як каже о. В. Буграк, наразі питання про те, чи будуть у храмі почергово служити обидві громади, не вирішене.
“До мене ще ніхто не звертався щодо цього. Нашій громаді до кінця потрібно завершити оформлення документів про перехід до Київського патріархату, а їм – зареєструвати нову громаду. Тоді подивимося, хто куди ходить і будемо вирішувати”, – продовжує він.
За коментарем ми звернулися до настоятеля громади УПЦ (МП) у Башуках отця Дмитра Бабака. Одначе він, як виявилося, залишив телефон удома, а сам кудись відійшов. Жінка, котра підняла слухавку, пообіцяла, що передасть священику, щоб перетелефонував. Тож ситуацію у цьому селі коментує секретар Тернопільської єпархії УПЦ (МП) отець Степан Балан.
“У Башуках поки не йдеться про почергові богослужіння, адже останньої неділі вони силоміць зайняли храм, збивши замки. Спершу вони хотіли зареєструвати нову громаду, а потім – перереєструвати приналежність тієї, що існує. Таке зайняття храму, це якийсь фольклор. Будемо звертатися до правоохоронців”, – каже о. С. Балан.
За словами місцевого сільського голови Василя Шиманського, до нього також дійшли повідомлення від місцевих людей, що УПЦ (МП) буде оспорювати зайняття храму.
“Вони (вірні УПЦ КП – авт.) зайшли до церкви зранку і почали служити. Коли люди почули дзвони, то спершу подумали, що в селі хтось помер. Але бійки не було, – коментує сільський голова. – Мені повідомляли, що будуть звертатися до суду”.
У департаменті у правах культури, релігій та національностей Тернопільської облдержадміністрації про ситуацію в Башуках добре знають і наразі опрацьовують документи, які подали активісти переходу громади з УПЦ (МП) до УПЦ КП.
“Ми займаємо позицію, що все повинне відбуватися в рамках законодавства. Хочу наголосити, що проблему, яка виникла в селі, мають вирішити у цьому селі і саме жителі цього села. Без залучення зовнішніх чинників. І при вирішенні релігійних проблем непотрібно підмінювати їх суспільно-політичними”, – говорить заступник директора Департаменту у правах культури, релігій та національностей Ігор Кульчицький.