«Самоідентичність – це те, ким мусульмани, якщо говорити саме про них, бачать себе, те, як вони бачать свій шлях, своє місце і принципи».
«Самоідентичність – це те, ким мусульмани, якщо говорити саме про них, бачать себе, те, як вони бачать свій шлях, своє місце і принципи», – пояснив С. Ісмагілов в коментарі агентству е-Крим.
Муфтій пов'язує це, зокрема, з тим, що серед прихильників ісламу як у Криму, так і в Україні в цілому, існують різні напрямки, різні погляди. «Це погляди на вчення та практику ісламу, філософські, політичні погляди і багато іншого», – пояснив він.
Разом з тим, стверджує С. Ісмагілов, в Криму ситуація все ж таки відрізняється від загальноукраїнської. «У Криму дуже складна ситуація. Якщо в решті України мусульмани, після здобуття незалежності, фактично почали писати свою історію з чистого аркуша, то в Криму все зовсім інакше. Тут, з одного боку, завдяки зусиллям старшого покоління, зберігається саме автохтонна кримська ісламська ідентичність, тому що частина мусульман Криму, в першу чергу, вважає себе кримськими татарами, поважає свої традиції, які складалися протягом багатьох століть, і прагне їх зберегти. З іншого боку, серед молодих мусульман з'являється ідея про те, що все це застаріло і потрібно щось якось реформувати. При цьому одні пропонують рівнятися на одні мусульманські країни, а інші – на зовсім інші», – розповів муфтій ДУМУ.
Таким чином, за словами С. Ісмагілова, в Криму «все, як у великому казані» – існує безліч різних ідеологій та релігійно-політичних угрупувань, «кожна з яких пропонує своє бачення того, якими мають бути мусульмани Криму».