Депутати Волинської облради хочуть, щоби вивчення предметів духовно-морального спрямування у школах їхнього регіону стало пріоритетним. 10 квітня вони ухвалили звернення до керівництва держави та батьків учнів загальноосвітніх навчальних закладів з цього приводу та прийняли відповідні рішення.
Проект документів розробив заступник голови постійної комісії з питань духовності, релігій, освіти і науки, культури, ЗМІ, голова голова інформаційно-видавничого центру Волинської єпархії УПЦ КП протоєрей Віталій Собко.
«Предмети духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах (ЗНЗ) віднесено до варіативної складової. Це означає, що учні опановують, наприклад, «Основи християнської етики» лише тоді, коли позитивний вибір роблять управління, відділи освіти і науки місцевої влади, керівництво ЗНЗ за наполяганням батьків», - йдеться у зверненні.
Депутати зазначають, що не всі батьки знають, що вивчення цих предметів у школі залежить саме від них.
«Тому ми, депутати Волинської обласної ради, звертаємося до Президента України Віктора Януковича, Кабінету Міністрів України загалом і Міністерства освіти і науки України зокрема, Верховної Ради України з проханням зробити все можливе, щоб предмети духовно-морального спрямування було введено до числа пріоритетних дисциплін у всіх класах в інваріантній, обов’язковій складовій навчального навантаження», - сказано у документі.
Депутати висловилися за те, аби зобов’язати керівників ЗНЗ заздалегідь інформувати батьків учнів щодо переліку та змісту програм цього спрямування, а батькам гарантувати право обирати для своїх дітей конкретний предмет із числа згаданих курсів.
«Такий підхід, зокрема, полегшить вирішення питань організації курсової підготовки вчителів і друку відповідних методичних посібників та підручників», - вважають вони.
Волинська обласна рада, крім того, доручила Начальнику управління освіти і науки обласної державної адміністрації вжити низку заходів:
1) продовжити або започаткувати вивчення в загальноосвітніх навчальних закладах області з 2013/2014 навчального року предметів морально-духовного спрямування, зокрема, «Християнська етика в українській культурі» у 1-4 кл., «Основи християнської етики» у середній і старшій школі;
2) визначити посадову особу управління, відповідальну за викладання предметів духовно-морального спрямування;
3) рекомендувати керівникам загальноосвітніх навчальних закладів: довести до відома батьків учнів перелік і змістове наповнення курсів духовно-морального спрямування, затверджених Міністерством освіти і науки України, які можуть вивчатися у варіативній складовій навчального плану за їхнім бажанням; визначати вчителів для викладання духовно-моральних курсів із відповідною професійною підготовкою;
4) вжити заходів для забезпечення необхідними підручниками, методичними посібниками з предметів духовно-морального спрямування в 5 примірниках усіх загальноосвітніх навчальних закладів області.