«В Україні розпочалась активна робота в напрямку змін у законодавстві про свободу совісті і релігійні організації», — заявив митрополит Львівський і Сокальський УПЦ КП Димитрій (Рудюк).
«На сьогодні право юридичної особи має громада, яка реєструє свій статут. Має єпархія, яка теж реєструє свій статут і, звичайно, центральне керівництво, наприклад, Патріархія. А в цілому Церква як інституція не має права юридичної особи». Продовжуючи, митрополит пояснив наслідки впровадження нововведення: «В цьому випадку Церква підлягає усьому законодавству Української держави, і власне така ситуація є сьогодні в Російській Федерації».
Як наголосив єрарх УПЦ КП, за таких умов громада, яка бажала би змінити конфесійну приналежність, змогла б це зробити, тільки залишивши приміщення храму, яке належить Церкві. Митрополит Димитрій наголосив на тому, що сучасне законодавство України в релігійній сфері вважається і українськими, і міжнародними експертами дуже демократичним та добре пристосованим до українських реалій, і що зміна його може похитнути релігійний мир в Україні, який вибудовувався багато років.
Владика зазначив, що Церкви не є проти, аби з часом вони могли набути статусу юридичної особи, але в сучасних умовах це не матиме виключно позитивних наслідків. Для прикладу, він навів випадок в США, де через скарги на деяких представників римо-католицького клиру з боку жертв сексуального насильства судовий позов отримала Церква як інституція, а не конкретні особи, які скоїли злочин. За словами митрополита, в Україні у випадку набуття чинності такого закону, вже завтра можуть з‘явитись люди, які понесуть до суду позови на Церкву через те, що їх хтось обмовив чи образив.
Говорячи про новий законопроект, владика Димитрій звернув увагу присутніх на заяву Патріарха Московського Кирила, яку він зробив під час Архиєрейського собору Російської Православної Церкви, який відбувається в Москві. «Патріарх Московський Кирил в своїй доповіді звертає увагу керівництва нашої держави на те, що треба в законодавсті надати право Церкві мати статус юридичної особи. Що це означає? Що після того, якби це сталося, так, як і в Росії — Російська Церква, так і тут — УПЦ (МП) заявила б, що храми, громади яких 1992 року підтримали рух за автокефалію Української Православної Церкви, належать їм. Наприклад, це стосується Володимирського собору в Києві, про який вони неодноразово заявляли, що його збудував Олександр ІІІ, всеросійський імператор, і що його треба повернути. І якщо б це було прописано в законодавстві — це була б вже судова справа», — сказав митрополит Димитрій, додавши при цьому, що за умови ухвалення таких рішень та закріплення їх законодавчо «завтра будуть всі підстави заявити, що такі-то Церкви треба зняти з реєстрації, храми передати цій Церкві тощо».
Владика також зазначив, що протест УПЦ КП проти нового законодавства підтримали і єрархи Московського Патріархату, а також Греко-Католицької Церкви. «Я розмовляв з одним єрархом з Московського Патріархату, і він сказав «як добре, що ви помітили, які є недоліки цієї нової редакції Закону, і вчасно зупинили цей процес». Тому що, повірте, не всім подобається все те, що під напором «русского мира» йде з Москви», — зазначив митрополит.
Він вказав і на те, що в новій редакції Закону дуже добре прописаний вплив на майно закордонних релігійних центрів. Згідно з пропонованими у документі положеннями, все, що будувалось в часи Російської імперії, належить Російській Церкві.
Підсумовуючи, митрополит Димитрій висловив задоволення з приводу реакції голови Верховної Ради на негативну оцінку Церквами нової редакції цього закону.