Війна на сході України, вибори, а також Православна Церква України виявилися основними темами, на яких фокусувалися державні російські ЗМІ під час висвітлення ситуації в Україні. Висвітлення цих тем супроводжується пропагандистськими наративами, фейками та маніпуляціями, які потрапляли також в українські медіа.
Війна на сході України, вибори, а також Православна Церква України виявилися основними темами, на яких фокусувалися державні російські ЗМІ під час висвітлення ситуації в Україні. Висвітлення цих тем супроводжується пропагандистськими наративами, фейками та маніпуляціями, які потрапляли також в українські медіа.
Такими є результати моніторингу, який проводився експертами ГО «Інститут масової інформації» протягом 8–15 лютого 2019 року, йдеться на сайті ІМІ, повідомляє «Детектор медіа».
Що стосується Церкви, то за період з 8 по 15 лютого 2019-го в державних російських ЗМІ просувалася така інформація: Православна Церква України, невизнання Церкви у світі, підпали церков УПЦ МП, недопущення представників ПЦУ до Афону – 8%.
Згідно з результатами моніторингу, найчастіше новини з російськими наративами поширюють сайти «Cтрана.ua», Newsone.ua, «Вести», 112.ua, які також, у свою чергу, використовуються як основне джерело інформації про Україну в російському інформаційному просторі.
Моніторинг ІМІ показав, що переважна більшість українських інтернет-медіа зрідка підхоплює пропагандистські наративи і не висвітлює тем у такому ж світлі, як російські ЗМІ.
Втім, на думку експертів ІМІ, є специфічний «пул» сайтів, які системно просувають російські наративи. Це такі сайти, як «Cтрана.ua», Newsone.ua, «Вести», 112.ua, які не тільки копіпастять новини російських ЗМІ, підтримують порядок денний російського інформаційного простору, але також є активними учасниками цього простору, виступаючи джерелами інформації про начебто події в Україні.
Моніторинг було проведено експертами ГО «Інститут масової інформації» протягом 8–15 лютого 2019 року в наступних ЗМІ: “Обозреватель”, “Сегодня”, “Корреспондент”, “Цензор”, 24-й канал, ТСН, “Страна”, “Знай.юа”, “Українська правда”, “Новое время”, 112.ua, Newsone, “Вести”. Також аналізувалися російські ЗМІ: RT та “РИА Новости”. Загальна вибірка проаналізованих матеріалів становила близько 25 000.