Якщо 20 відсотків релігійних організацій у державі контролюються ззовні, політична незалежність не може бути повною. 2014-й довів, що це - правда. Про це в інтерв'ю журналу "Країна" розповів релігієзнавець Олександр Саган.
Якщо 20 відсотків релігійних організацій у державі контролюються ззовні, політична незалежність не може бути повною. 2014-й довів, що це - правда.
Про це в інтерв'ю журналу "Країна" розповів релігієзнавець Олександр Саган, інформує Gazeta.ua
"За 20 років нам виростили покоління, яке взяло в руки автомати проти своєї держави. Значною мірою це відбувалось і через церкву. Люди з іконами зупиняли наші колони БТРів і танків на Донбасі. Священики бігали з автоматами й громили виборчі дільниці", - каже він.
Помісна церква завершить творення політичної незалежності, вважає релігієзнавець.
"Наш перший президент був комуністом і не розумів важливість релігійного чинника. Кравчук не підтримав потуги українських сил, які виступали за незалежність Церкви. Тоді навіть Московський Патріархат в Україні (Київського ще не було. - Gazeta.ua) сказав, що хоче помісної Церкви. За місяць до референдуму про незалежність митрополит Філарет зібрав у Печерській лаврі помісний Собор Української Православної Церкви. На порядку денному було одне питання - церковна автокефалія. Майже всі учасники собору підписали це звернення. І пішли з цим проханням чомусь до Московської Патріархії. Але Москва нам - не Церква-мати", - каже він.
Ми були під юрисдикцією Константинополя, від нього приймали віру, наголошує Олександр Саган.
"Українці хрестили Москву. Тому звертатися до неї з проханням про автокефалію нелогічно. До речі, Москва досі не дала відповіді на прохання 1991 року. Потім вона включила репресивну машину. На єпископів жорстко тиснули. Майже всі відмовилися від підписів у зверненні, крім митрополита Філарета і ще двох єпископів. У 1992-му відбулося становлення Київського Патріархату. Далі - роки міжцерковних протистоянь. Важко було знайти спільний знаменник для звернення до Вселенського Патріархату", - додає релігієзнавець.