Created with Sketch.

Присвята Майстру. У Києві відкрили Міжнародний симпозіум «Сакральне мистецтво»

16.03.2016, 10:33

Пам’яті видатного художника, академіка Національної академії мистецтв України, лауреата Шевченківської премії Миколи Стороженка вчора, 15 березня, у Києві відкрився Міжнародний симпозіум «Сакральне мистецтво».

Протягом місяця ікони відомих українських та польських майстрів будуть доступні кожному, хто завітає до Будинку Митрополита на території заповідника «Софія Київська».

«Рік тому пішов з життя мій добрий приятель Микола Стороженко, — пригадує засновник кафедри сакрального мистецтва Львівської національної академії мистецтв Роман Василик. – Ми представляли дві школи іконопису: львівську та київську. Завжди працювали разом, хоча й відтворюючи різні традиції, бароко, що характерне для Києва, та княжу добу, притаманну львівській школі. Тому на виставці ви можете побачити як модернові роботи, так і ортодоксальні».

Три зали запрошують глядачів поринути у світ іконопису. Тут можна побачити як сучасні роботи, так і відтворені традиційні, від авангарду до модерну. Виставка представляє ікони відомих майстрів з Польщі та України, які чимало працюють разом на спільних пленерах та школах. За словами майстрів, ікона – суто індивідуальний твір, вона стає святинею, коли людині хочеться до неї молитись.

Організаторами заходу виступили Національний заповідник «Софія Київська» та Центр досліджень української сакральної культури Національного університету «Києво-Могилянська академія», Майстерня живопису та храмової культури Миколи Стороженка НАОМА. Один з ініціаторів події, художник-монументаліст Дмитро Гордіца, є одночасно випускником як львівської, так і київської шкіл іконопису.

«Сьогодні ми розпочинаємо цю виставку, аби пом’янути нашого вчителя, Миколу Стороженка. Для мене було важливо, що між школами Львова та Києва не було конкуренції, а панувала гармонія творчого розвитку. У Львові працюють над напрямками неовізантії та модернових пошуків канонічності, коли у Києві – над необароко та класицизмом. Особисто для себе я шукаю сучасні прояви традицій, нові форми творчості в іконі», — поділився майстер.

Відкриття симпозіуму розпочалось з екуменічної молитви за участі православних та греко-католиків. Традиційну пісенну молитву в пам’ять про художника Стороженка виконав лідер гурту «Хорея козацька» Тарас Компаніченко.

Представник Міністерства культури України, перший замміністра Ігор Ліховий підкреслив, що кожна зустріч з видатним художником слугувала для його зростання у розумінні мистецтва. Згадавши про творчість іконописця, він розповів про особливе глибинне розуміння Тараса Шевченка, що вплинуло на творчість майстра.

«У цих залах зараз панує особлива атмосфера, — додала під час виступу гендиректор заповідника «Софія Київська» Неля Куковальська. – Це вже не перший наш спільний проект з Дмитром Гордіцею і ми бачимо, що виставки стають тільки більшими та кращими. Тут ви можете побачити, як відбувається пошук сучасного канону в іконописі. Мені самій спершу було дивно, коли я зустрілась з сучасною іконою, але тепер я глибше розумію творчість та бачу, що будь-який твір неможливо створити без традиційних рамок та основи».

Виставка працюватиме протягом місяця та буде доступною для всіх з 15 березня по 15 квітня 2016 року. Побачити твори на власні очі можна за адресою: Київ, вулиця Володимирська, 24, Виставкова зала Будинку митрополита (III поверх — мансарда).

Читайте також
Репортажі Прочитати Шептицького по-новому: у Львові представили збірку праць митрополита Андрея на суспільно-політичну і міжцерковну тематику
16 березня, 11:35
Репортажі «Слова, які набули змісту»: в Івано-Франківську відкрили виставку графіки Нікіти Тітова
16 березня, 09:00
Репортажі «Свою людськість конвертувати у людяність»: підсумки міжнародної конференція про український досвід війни, громадянської стійкості і суспільної культури
16 березня, 13:00
Репортажі Крик про Крим. До Міжнародного кримінального суду передали докази злочинів проти людства, скоєні РФ
16 березня, 12:45