Глава Регенсбургського Інституту вивчення східних Церков, спеціаліст з православ'я Ніколаус Вірволь вважає, що новий катехизм РПЦ треба вітати ще й з екуменічної точки зору.
Глава Регенсбургського Інституту вивчення східних Церков, спеціаліст з православ'я Ніколаус Вірволь вважає, що новий катехизм РПЦ треба вітати ще й з екуменічної точки зору: "Саме тому, що він замінить застарілі, викривлені уявлення про віру, а також неправильні уявлення про католицьке богослов'я.
"У Іларіона занадто широкий кругозір, щоб неправильно висловлюватися з цих питань. Двадцять років тому (у Росії - Радіо Ватикану) було видано безліч старих катехизмів, які, звичайно, частково правильно представляли офіційне вчення католицької Церкви столітньої давності, що, однак, значно відрізняється від того, що вона говорить зараз. Я думаю, що тут російський-православний катехизм, який має певний офіційний статус, може мати екуменічне значення і надавати позитивний вплив".
Класичним спірним питанням між Римо-Католицькою Церквою та іншими християнськими Церквами, але особливо православними, є питання про першість Римського Єпископа. Саме в цьому новий катехизм РПЦ може допомогти подолати розбіжності, вважає Вірволь.
"Папський примат є обов'язковою частиною віри в свідомості багатьох віруючих. Потрібно не тільки мати істинне вчення – те, що воно є і у православних, ніколи не було оскаржено протягом століть, – а й перебувати в послуху Папі. Це призвело до того, що перебуваючи в єдності з Римом, християни дуже страждали в радянські часи", – наголосив німецький фахівець з православ'я. На його думку, після II Ватиканського Собору "визнання папського примату в його сучасній формі" не є критерієм "істинної віри і приналежності до цієї Церкви". Тому: "Православні, які сто років тому ще вважалися єретиками або схизматиками, є зараз частиною Церкви як будь-яке католицьке єпископство", – підкреслив Вірволь. Про це повідомляє портал Credo.ru з посиланням на Радіо Ватикан.