РПЦ пояснила хто і коли може приймати Таїнство Єлеопомазання
«За відсутності появи або загострення важких захворювань і травм, участь у Таїнстві більше одного разу на рік свідчить про неправильне його розуміння», – постановив Священний Синод Російської Православної Церкви, затвердивши 26 грудня цього року «Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору», повідомляє УНІАН-релігії.
«За відсутності появи або загострення важких захворювань і травм, участь у Таїнстві більше одного разу на рік свідчить про неправильне його розуміння», – постановив Священний Синод Російської Православної Церкви, затвердивши 26 грудня цього року «Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору», повідомляє УНІАН-релігії.
Чин слід використовувати «в тих випадках, коли Таїнство Єлеопомазання необхідно вчинити над хворими людьми, що перебувають на стаціонарному лікуванні», – зазначено в журналі Священного Синоду № 130.
Священний Синод підкреслив, що пастирям необхідно роз`яснювати значення цього Таїнства людям, що беруть у ньому участь. У даний час у Православній Церкві широко розповсюджене вчинення загального Єлеопомазання над багатьма людьми, що молилися, у тому числі здоровими, тоді як «відповідно до Требника, чин Єлеопомазання здійснюється над єдиною людиною, яка перебуває в тілесній хвороби або немочі».
«Практика здійснення загального Єлеопомазання – з одноразовим помазанням замість семиразового – була широко розповсюджена на Русі до середини XVII століття. Правом здійснювати загальне Єлеопомазання володіли тільки архієреї та ігумени найважливіших монастирів. Після XVII століття загальне Єлеопомазання стало особливістю богослужіння найбільших соборів – наприклад, Успенського собору Московського Кремля, – де це священнодійство аж до 1917 року відбувалося раз на рік, у Великий четвер. У другій половині XX століття в Руській Православній Церкві поширився новий звичай здійснення загального Єлеопомазання не тільки на Страсну седмицю, але і на інших седмиці Великого посту, причому загальне Єлеопомазання стало відбуватися не з одним, а з сімома помазання», – пояснює Священний Синод.
Враховуючи цей історичний контекст, члени Синоду благословили «вчинення загального Єлеопомазання з прочитанням всіх покладених по чину апостолів, Євангелій і молитов без супроводу їх помазаннями, але зі вчиненням кожним з ієреїв, що беруть участь у чині, одноразового помазання тих, що молилися, в кінці послідування». При цьому приймати загальне Єлеопомазання можна не більше одного разу на рік.
«Последование Святаго Елеа, совершаемого поскору» створено комісією Міжсоборної присутності з питань богослужіння і церковного мистецтва на виконання постанови Єпархіальних зборів міста Москви, що відбулися 23 грудня 2011 в Храмі Христа Спасителя.