«Садок Едемський коло хати» … у Львові
На експозиції представлено шість робіт і три диптихи. Усі твори об’єднані «едемською» тематикою величі природи та гармонії, що водночас і народжується в природі, і виходить поза її межі, торкаючись божественного. Відтак, у «Горнятку» Олі Кравченко буде вміщений цілий космос, який на потачку був звичайним відображенням гілок черешні в чаї. А одіозний змій-спокусник перетвориться у стилізованого «Вужа» (Фото - Вуж), який спокійно скрутився, ніби гріючись. І лиш червоне яблуко буде відносити глядача до сумнозвісних старозавітних алюзій.
Особливо неординарно виглядає композиція диптиха «На роверах». Чоловік і жінка нібито їдуть на роверах, але їхній рух закарбований тільки в одній миті поруху голови та в розвіяному волоссі. Своєрідна застигла динаміка, яка, може видатися, схожа на два світила – сонце і місяць – які зазвичай зображають біля Розп’яття.
Дзеркальний диптих «Саджанці» ніби промовляє: «Будьте плідні й множтеся і наповняйте землю та підпорядковуйте її собі..» (Бут. 1, 28).
Останній диптих, на якому ми зупинимося – «Наречені» . Тут не можна не згадати, що сама мисткиня нещодавно мала власне весілля, яке, очевидно, і надихнуло її написати таку ліричну роботу. На картині жінка тримає чи то едемське, чи то звичайне садкове яблуко. Натомість, біля лику чоловіка – цілий кошик яблук, що може говорити або про безліч спокус, або про великий скарб плідного сімейного життя тощо.
Мистецтвознавиця Оксана Маричевська зауважила, що в роботах Ольги Кравченко можна простежити вплив школи бойчукістів, які прагнуть відтворити сучасне у колориті та формі минулого:
«Звідси простота малюнку, вишукане тло, граційна ритмічність композицій, досконале розуміння площини та кольору. Тематично твори Кравченко можна поділити на дві групи: перша – позначена релігійною тематикою, друга – власними, особистісними інтенціями. Керуючись цими інтенціями та будучи послідовною у своїй творчості, художниця відходить від сюжетності та наративності, намагаючись уникати зайвих, випадкових елементів, що відволікають нашу увагу від ідеї твору».
Сама ж мисткиня так відгукується про свою чергову експозицію:
«“Садок едемський коло хати” – виставка творів позначених моїми власними роздумами. У техніці стародавньої ікони я вимальовую свій Рай на землі. Відчуття Раю проявляються у щоденних справах, які виконуєш з любов’ю, у звичних речах, що оточують, та явищах природи, які хвилюють та захоплюють. Рай - те місце, де є любов, радість і краса. Його не варто шукати «десь» і чекати «колись», він є тут, треба відкрити очі і насолоджуватися», — говорить Ольга Кравченко.