• Головна
  • Новини
  • «Страсті Христові» та «Страшний Суд»: у Львові презентують перший приклад збережених парних ікон в українському іконописі...

«Страсті Христові» та «Страшний Суд»: у Львові презентують перший приклад збережених парних ікон в українському іконописі

27.04.2019, 13:40
«Страсті Христові» та «Страшний Суд»: у Львові презентують перший приклад збережених парних ікон в українському іконописі - фото 1
Національний музей у Львові ім. А. Шептицького (просп. Свободи, 20) запрошує побачити нововідреставровані ікони другої пол. XVI ст. «Страсті Христові» та «Страшний Суд» із церкви Вознесення Господнього у с. Багнувате (Турківський р-н, Львівська обл.).

Національний музей у Львові ім. А. Шептицького (просп. Свободи, 20) запрошує побачити нововідреставровані ікони другої пол. XVI ст. «Страсті Христові» та «Страшний Суд» із церкви Вознесення Господнього у с. Багнувате  (Турківський р-н, Львівська обл.) Ікони будуть виставлятися до кінця травня.

«Це не є пересічні пам’ятки в історії нашого іконопису. Це є перший приклад збережених парних ікон «Страшного суду» і «Страстей Христових» взагалі в українському іконописі. Ікони важливі ще й тим, що анонімний майстер, котрий їх написав, має дуже цікавий та оригінальний малярський почерк і, вочевидь, більшу іконографічну спадщину, ніж ці дві ікони. Досліджуючи наші фонди, ми дійшли висновку, що маємо принаймні вісім його ікон. Зокрема, приписуємо йому «Богородицю Оранту» (також зі села Багнувате) і «Христос у гробі» зі Старого Самбора», — поділилася завідувач відділу давньоукраїнського мистецтва Марія Гелитович.

У музеї зазначають, що згадані пам’ятки надійшли до Національного музею ще у 1939 році з розформованої збірки Музею Богословської академії у Львові, куди їх разом з іншими іконами цього майстра привіз о. ректор Йосиф Сліпий.

Варто зауважити, що цією експозицією музей вшановує світлу пам'ять Володимира Мокрія – завідувача науково-дослідного реставраційного відділу цього закладу. Ікони «Страсті Христові» і «Страшний суд» належать до останніх робіт Володимира Петровича, над якими він працював упродовж 2017 року та є одними з його улюблених.

Страсті Господні