Священику Ростиславу Било Української Православної Церкви Київського Патріархату, на якого було скоєно напад з боку буцімто паламаря від УПЦ (Московського Патріархату) Михайла (Лисенка), почали погрожувати. Невідомий з російського номера пообіцяв, що «у нього будуть проблеми в Корсуні», а його «хату спалять».
Напад на отця Ростислава, настоятеля Спасо-Преображенського храму в Корсунь-Шевченківському (Черкаська область), стався в середу, 12 серпня, коли він відпочивав на озері з друзями. «П’яний нападник завдав священику вісім ножових колотих ран, п’ять з яких у шию. Свідки злочину втрутилися та запобігли вбивству. Наступного дня працівники міліції вилучили у Михайла Лисенка ніж у крові та сорочку з плямами крові, попри це Лисенко заперечував свою причетність до злочину. Більше того - нападник не був одразу затриманий через «легкі пошкодження у потерпілого». Зараз московський паламар має адвоката, дає покази, на волі», — написав історик та представник Українського інституту національної пам’яті Павло Подобєд на своїй сторінці у Facebook.
Пізніше виявилось, що нападник Михайло офіційно не був паламарем у церкві, а ще раніше допомагав о. Ростиславу будувати храм та правити служби. Однак представники УПЦ (МП) кажуть, що напад – це зовсім не замах, а побутова сварка, в результаті якої священик сам себе поранив, катаючись по битому склу на землі.
Секретар митрополита Черкаського та Канівського Софронія (УПЦ (МП)) протоєрей Анатолій коментувати інцидент відмовився, посилаючись на офіційну заяву на сайті єпархії: «Черкаська єпархія УПЦ рішуче засуджує будь-які спроби упереджених висновків з приводу того, що сталося, і вимагає об'єктивного розслідування інциденту.
У нашому розпорядженні є документи, які свідчать про «заслуги» як самого постраждалого, так і того, хто кинувся на нього з ножем – мешканця села Карашина Михайла Лисенка, котрий нібито виконував обов'язки помічника священика у нашій єпархії. Ми вважаємо, що ніяка приналежність до того чи іншого патріархату, ніяка козацька звитяга не можуть бути виправданням злочину – так само як і передчасні обвинувачення з боку тих, хто кипить жагою помсти».
Також на офіційному сайті єпархії викладені документи з грамотою про нагородження медаллю від Патріарха Філарета, Предстоятеля УПЦ КП, на адресу нападника «за церковну службу». Там опублікована й заява на мера від частини парафії о. Ростислава та з 12 підписами вірян (серед них і сам Михайло), які звинувачують служителя у недобросовісному виконанні своїх обов’язків настоятеля та розкраданні грошей, які призначались на будівництво храму. 20-го березня 2005 року депутатська комісія міста рекомендувала священику налагодити стосунки та врегулювати непорозуміння з частиною парафіян, які подали заяву.
Пізніше, за повідомленнями місцевих мешканців, виявилось, що Михайло Лисенко був представником місцевого козацтва. Свідки згадують про його перехід до УПЦ (МП) після конфлікту.
«Під час нападу на мене він кричав «За Русь, за веру православную!», - згадує священик Ростислав. – Однак ще до свого переходу в Московський Патріархат Михайло допомагав і мені на парафії, будував храм та служив як паламар. Але в нього є особливість, що коли він нетверезий, то стає неадекватним. Після цього люди почали говорити про нього погані речі. Тоді якраз почав будуватись московський храм у селі Карашині, він перейшов туди, та й так і лишився з ними».
Офіційний сайт Черкаської єпархії УПЦ КП ніяк ситуацію не коментує. Проте, за словами голови Інформаційного відділу церкви, архиєпископа Євстратія (Зорі), духовенство сподівається на справедливу реакцію правоохоронців та судове засідання: «Безперечно, це ганебна подія і сподіваємось, що на неї буде справедлива реакція. Тому що навіть однієї фотографії досить, щоб зрозуміти, що це не дрібне хуліганство. Цей випадок свідчить про результати проповіді ненависті проти Київського Патріархату протягом майже чверті століття. В результаті цього і виникають подібні інциденти, коли від словесних нападів люди переходять до ножа. Ми чекаємо на відповідну оцінку подій від правоохоронних органів та суду. Щоб всі могли переконатись, що в Україні діють закони і все має вирішуватись згідно їхніх приписів».
Зазначимо, що у місті Корсунь-Шевченківський діють чотири храми УПЦ (МП) та один від УПЦ КП. В районі ж працюють більше 20 приходів Московського Патріархату та три приходи, але два храми від Київського.
Ми будемо слідкувати за розвитком подій у місті та продовженням слідства. Якщо ви знаєте додаткову інформацію, просимо писати листи на пошту редакції.