У Києві презентували Малий Єрусалим Євпаторії

10.09.2012, 16:46
У Києві презентували Малий Єрусалим Євпаторії - фото 1

Середньовічну частину міста звуть Малим Єрусалимом через розташовані там християнські церкви, юдейські синагоги, кримчацький молитовний будинок, караїмські кенаса, монастир дервішів та ханську мечеть. Окремо такі храми можна зустріти в різних містах України, але їх присутність разом на невеличкій території можна побачити лише тут.

4 вересня письменник і краєзнавець Станіслав Цалик презентував у київській книжковій кав'ярні "Бабуїн" (вул. Петлюри, 10) нове видання своєї відомої книги "Евпатория. Прогулки по Малому Иерусалиму", повідомляє підпортал РІСУ Релігйний туризм.

Охочих познайомитися з новою книгою письменника виявилося дуже багато – концертна зала була переповнена, люди сиділи навіть на сходинках, а декому довелося стояти. Автор розповів, що видання 2012 року, на відміну від попередніх, розраховане переважно на читачів, які ніколи не бували в Євпаторії. Тепер вони дістають нагоду зануритись у внутрішній простір цього кримського міста й довідатись багато цікавих історій про відомих людей, яких доля поєднала з Євпаторією.

Середньовічну частину міста звуть Малим Єрусалимом через розташовані там християнські церкви, юдейські синагоги, кримчацький молитовний будинок, караїмські кенаса, монастир дервішів та ханську мечеть. Окремо такі храми можна зустріти в різних містах України, але їх присутність разом на невеличкій території можна побачити лише тут.

prezentacja.jpg

Ще одна особливість колоритного кримського міста полягає в тому, що згадані сакральні об’єкти розташовані майже пліч-о-пліч. Віряни різних релігій віддавна співіснували тут разом і не боялися так близько будувати свої храми. Адже місто ніколи не зазнавало конфліктів на релігійному ґрунті. Люди мирно жили разом, допомагали одне одному. Наприклад, коли православним городянам забракло коштів для завершення будівництва собору св. Миколая, всі інші релігійні спільноти міста – мусульмани, юдеї, караїми та інші – скинулись грошима і допомогли добудувати храм. Так само зробили, коли згодом грецькій громаді не вистачало грошей, щоб завершити спорудження своєї церкви.

prezentacja2.jpgСтаніслав Цалик показав архівну хроніку 1916 року – приїзд Миколи ІІ в Євпаторію. Імператора вітали представники всіх релігійних громад міста, і він у свою чергу відвідав кожний храм, почавши від молитви в соборі св. Миколая. Глава держави, розуміючи особливість цього міста, вшанував його традиції, відвідавши мечеть, караїмську кенасу, з балкону синагоги його вітав хор.

Також на презентації демонструвалися авторські фотографії найцікавіших об’єктів Малого Єрусалима, пролунала музика дервішів у танці. На завершення півторагодинної імпрези автор книги наголосив, що в радянські часи Малий Єрусалим пережив занепад. Натомість у незалежній Україні відродився спільними зусиллями представників численних релігійних громад та міської влади. Храми наповнились молитвами вірних, відкрились етнографічні музеї, які розповідають про історію народів, які мешкають у Євпаторії.