Методом формального аналізу львівський мистецтвознавець Лев Скоп ідентифікував автора мініатюр Пересопницького Євангелія. Книга Лева Скопа присвячена 450-річчю створення Пересопницького Євангелія, 20-річчю Незалежності України та 70-річчю музею «Дрогобиччина».
Методом формального аналізу львівський мистецтвознавець Лев Скоп ідентифікував автора мініатюр Пересопницького Євангелія.
Як повідомляє Релігія в Україні з посиланням на ЗІК та прес-службу Творчого об’єднання «Кактус», у дослідженні «Майстер мініатюр Пересопницького Євангелія Федуско, маляр із Самбора» Скоп аналізує малярський почерк Федуска з Самбора, проводить порівняльний аналіз оздоблення рукопису зі значним творчим спадком цього майстра, розглядає композиційні та іконографічні особливості мініатюр.
Наукову працю, видану видавництвом «Коло», презентують сьогодні, 24 серпня, у Дрогобичі на Львівщині.
Як повідомили в творчому об’єднанні, формальний аналіз популярний у всьому світі, а найбільше – в Німеччині. Хоча на теренах України мало хто з мистецтвознавців ним користується. Він дає змогу за наявності однієї чи більше підписаних робіт автора ідентифікувати твори, що належать його пензлю – навіть якщо вони вже не є підписані. Так ідентифіковано частину робіт майстрів світового рівня, приміром, Ель Греко, Джотто та низки інших.
За допомогою цього методу мініатюри Пересопницького Євангелія досліджувалися за низкою формальних ознак (рисунок, колорит, лінійно-конструктивна побудова, анатомічна побудова, стилізація форми). Це дало змогу робити висновки – автором мініатюр є Федуско, маляр із Самбора.
Книга Лева Скопа присвячена 450-річчю створення Пересопницького Євангелія, 20-річчю Незалежності України та 70-річчю музею «Дрогобиччина».