Протягом трьох днів — 26 квітня, 30 квітня та 1 травня — у різних локаціях міста прозвучить пасійний твір Йозефа Гайдна «Сім останніх слів Ісуса на хресті» у виконанні Львівського камерного оркестру «Академія».
«Євангельська розповідь про останні дні Ісуса, про зраду і зречення, несправедливість і жорстокість, про жертовність і смерть отримала своє музичне втілення ще у ранньому середньовіччі, у жанрі Страстей або Пасіонів (від лат. passio – страждання). Їх виконання зазвичай приурочувалося до передвеликоднього тижня, до Страсної п’ятниці, — розповідає автор проекту д-р Михайло Перун, очільник Фундації «Андрей».
Протягом різних історичних періодів, під впливом змін у естетичних запитах та музичній стилістиці жанр Страстей пройшов ряд етапів свого розвитку і розквіт його припадає на XVII століття. Одним з найбільш відомих творів є «Страсті за Матвієм» Й. С. Баха, який належить до найвищих досягнень композитора, втілюючи музично-теологічні знання його часу. За складом виконавців Страсті могли бути вокальні, вокально-інструментальні або ж інструментальні, однак головною прикметою жанру був сюжет – останні дні життя Ісуса, його страждання і смерть на хресті.
У 1786 році до цього сюжету звертається австрійський композитор Йозеф Гайдн. Він отримав незвичайне замовлення від іспанського священника: написати оркестровий твір, який мав виконуватися під час служби Страсної п’ятниці у церкві Oratorio de la Santa Cueva міста Кадіс (Іспанія). Гайдн мав написати ряд частин, кожна з яких стосувалася одного з семи останніх слів Христа під час розп’яття, які збереглися у Святому Євангелії. Ці інструментальні частини або «сонати» мали завершувати окремі розділи промови єпископа, відтворюючи в музиці їх драматичний зміст. Після першого виконання «Сім останніх слів Ісуса на хресті» — сім частин з інтродукцією і епілогом, що відображає землетрус, який вибухнув після смерті Христа – стали популярними у всій Європі і Гайдн написав кілька різних версій твору для різного складу виконавців».
«Сім останніх слів Ісуса на хресті» Й. Гайдна займають особливе місце у репертуарі Львівського камерного оркестру «Академія». Його виконання у дні Великого посту виконує особливу місію – робить слухачів співпричетними до духовної сили, що криється в словах Євангелій, а музика наповнює їх силою співпереживання і усвідомленням великої жертви Христа.
Організаторами проекту виступили Львівська національна музична академія імені Миколи Лисенка у співпраці з Філософсько-богословським факультетом УКУ, архикатедральним собором святого Юра, Гарнізонним храмом свв. апостолів Петра і Павла, Фундацією «Андрей».