Різьблену похоронну стелу I століття нашої ери виявили в давньогрецькому місті Паріон, в провінції Чанаккале на північному заході Туреччини.
Її знайшли в південному некрополі міста в районі, який був пошкоджений механічними екскаваторами під час будівництва початкової школи. Багато могил були пошкоджені в процесі, але стела і похоронна камера гробниці були в порівняно хорошому стані, інформує НВ.
Стела має площу близько метра і являє собою сцену похоронного бенкету, встановлену всередині архітектурного обрамлення рифлених колон зліва і справа. Зліва — сидить жіноча фігура, супроводжувана служницею (непропорційно маленькою, щоб відрізняти слуг від їх господарів).
Зліва над нею знаходиться калатус, корзина, яка використовується для зберігання мотків вовни або збору врожаю фруктів, пов’язаних з жінками, шлюбом і родючістю.
Центральна фігура — чоловік, який лежить. Перед ним міцна mensa Delphica, стіл-тринога з ніжками, вирізаними у вигляді ніг тварин. Праворуч від нього два слуги: один розносить напій з великого кратера, інший конюх, імовірно, з хазяйської конем. Справа над слугами видно скриню і ящик, які символізують багатство сім'ї.
Латинський напис на дні стели ідентифікує пару на рельєфі: "Луцій Фурній Лесбонакс, звільнений Луцием, побудував цю похоронну стелу для себе і своєї дружини Фурнії Сімпнерузи".
Навколо могили виявлено ще чотири поховання з останками 10 осіб - 1 дитина, решта дев’ять — дорослі. Кожну людину ховали зі своїм окремим інвентарем.
Вказуючи на те, що стела є важливою знахідкою, керівник розкопок професор Ведат Келеш сказав: "Ця стела показала нам, що південний некрополь Паріону активно використовувався в римський і більш ранній періоди. У той же час, коли ми дивимося на стан гробниці і міста, це показує нам, що древнє місто було багатим в римський період".
"Імена на стелі теж дуже важливі. Наприклад, Lesbonax — це не латинське ім'я. Ім'я його дружини теж не латинське. Це грецькі імена. Ми навіть можемо сказати, що Лесбонакс був кимось, хто жив на острові Лесбос. Ми зрозуміли, що вони були рабами і згодом отримали римське громадянство. Ми зрозуміли, що, коли римляни прийшли в це місто, вони поневолили тих, хто був тут, а потім надали їм громадянство", — додав він.