Виставка Богородичних ікон на ящиках з-під озброєнь авторства Соні Атлантової та Олександра Клименка є мистецькими медитаціями на тему російсько-української війни.
Як повідомили у Національному заповіднику Києво-Печерська лавра, ящики, що на них написані ікони, привезені з зони бойових дій. Тож ці образи є мовчазними, але промовистими свідками усіх трагічних подій, що нині переживає Україна.
Символічно, що локацією для неї обрана Києво-Печерська лавра – національна святиня України, уділ Пресвятої Богородиці – Матері Ісуса Христа, яка вважається безпосередньою управителькою і покровителькою монастиря. Лавра є Успенською, тож символізує любов синів і дочок до своїх матерів та виконання Божої Заповіді щодо шанування батьків.
Головна ідея проекту – перетворення смерті, втіленням якої є ящик від набоїв, на життя, що в українській духовній традиції уособлює ікона. Образ Богородиці Марії-Матері, що народжує, доглядає й оберігає Святе Дитя та є покровителькою українських матерів, перетворюється на антитезу загарбницької війни, символ надії та перемоги, адже життя завжди перемагає смерть.
Цей цикл ікон також про трагедію втрати, адже не всі захисники повернуться з поля бою. Тисячі матерів назавжди залишаться на самоті з власним горем, бідою й трагедією.