Created with Sketch.

У Вірменському подвір’ї Львова розпочалися монтажні роботи зі встановлення знаменитої дерев’яної «Голгофи»

02.11.2012, 14:28

Наразі уже повернули на попереднє місце один із його елементів – розп’яття Ісуса Христа. Повністю побачити скульптурну групу можна буде в середині листопада. Натомість львів’яни мають бути готовими до того, що відреставрований вівтар буде «трішки кольоровим».

Уже повернули на попереднє місце один із його елементів – розп’яття Ісуса Христа. Повністю побачити скульптурну групу можна буде в середині листопада. Натомість львів’яни мають бути готовими до того, що відреставрований вівтар буде «трішки кольоровим». Про це повідомив кореспондент IA ZIK.

«Сьогодні представляємо фінішний етап нашої роботи щодо реставрації дерев’яного вівтаря «Голгофа». Два роки триває реставрація, підготовчий період був ще довшим, але ми дійшли майже до фінішу і зараз у Вірменському подвір’ї вже немає інформаційного банера, а почався монтаж самого вівтаря, – розповіла на брифінгу начальник управління охорони історичного середовища ЛМР Лілія Онищенко. – Обудова змонтована ще влітку. Зараз почалися монтажні роботи по самому розп’яттю і двох фігурах, а також тому фону, з яким реставратори дуже напрацювалися. Фон, як виявилося, був покритий тоненькими лусками різнокольорового скла, і виникло велике питання, яким чином його зберегти і чи не буде вівтар надто кольоровим».

Наразі уже повернуто на місце один із елементів вівтаря – розп’яття Ісуса Христа. Згодом почнуть монтувати фігури Матері Божої і Марії Магдалини. Загалом понад 250 усіх елементів вівтаря мають змонтувати до середини листопада.

Лілія Онищенко наголосила, що львів’яни звикли бачити вівтар «закопченим, але однотонним», оскільки він кілька разів горів, припав порохом і мав брудно-коричневий колір. Після реставрації, зі слів Онищенко, вівтар буде «трішки кольоровий».

«До того треба буде звикнути, тому що дві фігури – Матері Божої і Марії Магдалини, які ще не вмонтовані і містяться в реставраційних майстернях, – кольорові. Вони мали кольорові шати, і ті барви ми намагалися зберегти, щоб вони відобразили ту епоху, в яку вони були створені», – зазначила начальник управління охорони історичного середовища ЛМР.

Доцент кафедри реставрації творів мистецтва Львівської національної академії мистецтв Юрій Островський наголосив, що вівтар «Голгофа» – це складний об’єкт. «Складності були в тому, що матеріал – дерево, унікальна технологія. Спершу планувалося, що вівтар буде повністю відреставрований. Але через економічну кризу програма була скорочена до так званої ригористичної консервації, тобто відновлення і консервація тільки на тому етапі, на якому ми можемо говорити про якусь певну автентику», – сказав він.

Також він розповів, що з вівтаря у процесі реставрації унікальними методами видалили близько 800 старовинних кованих цвяхів XVII-XVIII ст. Вони, зі слів Островського, є збережені і їх зараз повертають на попереднє місце.

Юрій Островський підкреслив, що 16-17 листопада відбудеться нарада, під час якої підсумують реставрацію об’єкта.

Нагадаємо, дерев’яний вівтар «Голгофа» реставрували два роки у межах проекту «Збереження спільної культурної спадщини», партнерами якого є Львівська міська рада і Міністерства культури та національної спадщини Польщі. Вівтар було демонтовано, а на його місці встановлено інформаційний банер. Роботи з реставрації вівтаря проводили у спеціально виділеному приміщенні Вірменської катедри. Всі роботи фінансувало Міністерство культури Польщі. Працювали над реставрацією польські та українські реставратори.

Читайте також
Католики Папа: Україна страждає, хай змовкне зброя і зазвучить коляда
Сьогодні, 08:55
Світові Підбиваючи підсумки року, Кирил згадав свій внесок у війну в Україні
Вчора, 13:09
Суспільство Патріарх УГКЦ розповів, як молиться під час ракетних обстрілів
Вчора, 12:29
Суспільство Олександру Усику заборонили на ринзі цілувати хрест
Вчора, 12:18