У Київській Православній Богословській Академії 16 листопада 2010р відбувся круглий стіл на тему: «Богословська думка ХХ- ХХІ ст.: Євхаристія». В роботі круглого столу взяли участь професорсько – викладацький склад КПБА, аспіранти при КПБА та студенти магістратури.
Роботу засідання очолив ректор КПБА, завідувач кафедри богослів'я, к.б.н. доц.єп. Єпіфаній (Думенко), який звернувся до присутніх із вітальним словом, у якому розкрив значення заявленої теми для сучасного життя Православної Церкви взагалі та Української Православної Церкви Київського Патріархату зокрема, та окреслив напрямок роботи круглого столу у виявленні актуальності богословської думки ХХ- ХХІ ст. для євхаристійної Екклезіології.
Наступному слово для доповіді надали к.б.н. прот. Володимиру Сміху. Доповідь була присвячена богословському аспекту таїнства Євхаристії. Доповідач звернув особливу увагу на необхідності розуміння освячення Святих Дарів за т. зв. халкидонським принципом. Опираючись на вчення про Євхаристію преподобних Макарія Єгипетського, Іоана Дамаскіна, святителів Іоана Золотоустого, Григорія Палами та ін. доповідач розглядає термін «трансубстанціаціо» («пресуществление») як такий, що не відповідає суті Таїнства Євхаристії. У доповіді підкреслюється, що в ХХ-ХХІ століттях термін «пресуществление» відкидався і відкидається цілою плеядою православних богословів, а саме: митр. Іоаном (Зізіуласом), Христосом Янарасом, єп. Каллістом (Уером), Олівьє Клєманом, прот. Василієм Зеньковським, архим. Кипріаном Керном, архиєп. Василієм (Кривошеїним), прот. Іоаном Мейєндорфом, прот. Ліверієм Вороновим, прот. Миколаєм Афанасьєвим, прот. Олександром Шмеманом, Павлом Євдокимовим та ін. На останок прот. Володимир торкнувся питання євхаристійного дифізицтва в контексті богословської євхаристійної проблематики ХХ-ХХІ ст.
Наступним доповідачем виступив проректор КПБА з виховної роботи к.б.н. прот. Олександр Трофимлюк. У своїй доповіді на тему «До питання про частоту причастя Святих Христових Тайн» о. Олександр довів, опираючись на святоотцівський досвід, необхідність щонедільного причастя. «Християни перших трьох століть причащалися за кожною літургією, наслідуючи апостолів, які постійно перебували у вченні Апостолів, в спілкуванні і преломленні хліба і в молитвах (Діян. 2: 42). Усі древні письменники говорять про щотижневе причастя мирян», – зазначається у доповіді. Також прот. Олександр торкнувся аспекту підготовки до причастя та богословськи спростував аргументи «апологетів нечастого причастя».
Про дійсність і дієвість таїнства євхаристії розповів аспірант 1-го року навчання Кирило Пічак.
Всі доповіді, які прозвучали на заході детально обговорювались та активно дискутувались. Як йдеться у повідомленні, особливо цікаві богословські думки під час дискусії висловили: к.б.н. доц. єп. Євстратій (Зоря), к.б.н. доц. прот. Костянтин Лозінський, к.б.н. свящ. Віталій Клос, к.б.н. свящ. Павло Мельник, к.б.н. Олександр Шмуригін, к.б.н. Андрій Головков, к.б.н. Костянтин Москалюк, студент магістратури Андрейків Володимир та інші.