Created with Sketch.

Відреставроване старовинне сакральне полотно вперше представили у Львові

07.04.2019, 10:17

У Музеї Йоана Георга Пінзеля у Львові(пл. Митна, 2) відкрилася виставка «Грішник. Семантика одного твору», на якій вперше експонується твір “Алегорія Божественного Милосердя”. Виставка триватиме до 10 червня 2019.

У Музеї Йоана Георга Пінзеля у Львові (пл. Митна, 2) відкрилася виставка «Грішник. Семантика одного твору», на якій вперше експонується твір “Алегорія Божественного Милосердя”.

Картина невідомого фламандського художника кінця XVII — початку XVIII ст. зберігалась у фондосховищі Львівської національної галереї мистецтв ім. Б. Возницького. До цього часу полотно жодного разу не експонувалося, оскільки мало численні пошкодження. Однак завдяки кропіткій праці фахівців з науково-дослідного відділу реставрації унікальний зразок сакрального живопису став нарешті доступним для огляду.

Як розповіла РІСУ керівник науково-дослідного відділу реставрації Інна Дмитрук-Сорохтей, у галерею картина надійшла у 2017 році з фондосховищ Олеського замку. На полотні чи підрамнику немає жодних написів, позначок, печаток про походження або авторство, лише штамп, що картина належить Львівській національній галереї мистецтв. «Напевно це один із врятованих Борисом Возницьким творів з якогось храму, скоріше всього він міг бути в якомусь з костелів, оскільки типовий для латинської культурної традиції».

«Сюжет композиції був запозичений із зразків фламандського мистецтва кінця XVI ст. Головна концепція твору — шлях до прощення гріхів через каяття, що є проявом Божественного милосердя», — йдеться в каталозі, виданому до виставки.

Мистецтвознавці звертають увагу на велику кількість латинських написів на картині, зокрема, цитати з Біблії на покаяльну тематику.

За словами реставраторки Юлії Островської, картина, створена у техніці олійного живопису, виглядала як здубльоване (підшите іншим) і суттєво здеформоване полотно на підрамнику досить великого розміру – 187,5 на 138 см. Підрамник був пошкоджений і забруднений. Дубляжне полотно складалося з двох частин, з’єднаних між собою поперечним ручним швом, і було досить рідкого переплетення та грубе за товщиною.

«Особливу увагу реставраторів привернула велика за розмірами подовгаста (довжиною 107 см) втрата авторського полотна у лівій половині картини. Велика смуга полотна була немовби “видерта”, про що свідчили розтріпані краї і нерівний сходоподібний обрис “діри” в картині. Сумним виявився той факт, що видерту частину було втрачено і відомостей про її долю не залишилося. Оминаючи значний збиток сюжетній та колористичній цілісності зображення, подібні пошкодження полотна часто тягнуть за собою додаткові ускладнення: місцева усадка полотна через брак натягнення ниток, послаблення зв’язку ґрунту з полотном і осипи живопису навколо втрати», — розповідає Юлія Островська.

Реставраційна рада після детального вивчення твору вирішила здійснити низку відновлювальних робіт, зокрема, усунути старе дубляжне полотно, що вже не виконувало своїх функцій, і підшити авторське малярство на нове дубляжне полотно; ліквідувати пошкодження авторського полотна; натягнути твір на новий підрамник; доповнити втрати авторського фарбового шару тощо.

Виставка триватиме до 10 червня 2019.

Також у ЛНГМ готують ще одну виставку сакрального мистецтва, присвячену ангелам.

Читайте також
Світові Колишній рабин Москви закликав світ засудити антисемітську заяву Путіна
Сьогодні, 14:34
Міжконфесійне Юраш: Зустріч Предстоятеля ПЦУ з Папою - важливе продовження визнання Української Церкви
Сьогодні, 13:59
Суспільство Предстоятель Білоруської Автокефальної Церкви відвідав на фронті полк Калиновського
Сьогодні, 13:07
Суспільство Представники УПЦ МП вдруге не пустили нових управителів до собору у Каневі
Сьогодні, 12:32