Член фракції БЮТ у Київраді, голова Постійної комісії з питань культури і туризму Олександр Бригинець заявляє про необхідність зміцнення схилів і споруд Видубицького монастиря в Києві у зв'язку з проведенням поруч активних робіт з будівництва Дніпровського шляхопроводу.
Як повідомляє Кореспондент з посиланням на прес-службу БЮТ у Київраді, за словами О. Бригінця, поспіх при добудові цього шляхопроводу призвів до руйнування Михайлівської церкви Видубицького монастирського комплексу, що знаходиться по вулиці Видубицькій, 40 поблизу Ботанічного саду імені Гришка. Крім того, під загрозою осипання опинилися 24 кв. м унікальною живопису XI ст., які мають світову цінність як пам'ятник раритету.
"Києву потрібен і міст, і монастир. Але бажання влади якомога швидше ввести в експлуатацію об'єкт може призвести до руйнування монастиря, тобто до незворотної втрати святині XI століття. Вперше в 1096 році храм знищили половці, а тепер його руйнують наші українські чиновники", – заявив Бригинець.
За його словами, прискорення робіт із введення в експлуатацію моста – вбиваються величезні бетонні палі, лунають потужні вибухи – призводить до зсувів і вібрації гори, на якій стоїть монастирський комплекс. Зокрема, Михайлівська церква знаходиться безпосередньо на краю пагорба, що провокує рух зсуву разом з храмом.
"Ми не маємо права руйнувати пам'ятники історії і культури, свої духовні святині, заради того, щоб хтось встиг відзвітувати Президенту про здачу об'єкту до обіцяної святкової дати. Для того, щоб врятувати монастир, вкрай необхідно уповільнити будівництво під'їзних доріг навколо мосту, застосувавши менш руйнівні і агресивні технології, а частину зусиль і фінансів спрямувати на зміцнення споруд монастиря та схилів", – зауважив депутат.
Бригинець нагадав, що Михайлівська церква Видубицького монастиря – пам'ятка архітектури 1070-1088 рр.., Побудована сином князя Ярослава Мудрого Всеволодом.
Нагадаємо, 27 вересня, о 11:00 відбулося урочисте відкриття залізничного сполучення через Дніпро по Дарницькому залізнично-автомобільному мостовому переходу.
Будівництво Дарницького залізнично-автомобільного мосту почали на виконання розпоряджень уряду від 10 грудня 2003 року і 15 жовтня 2004 року, а також закону України Про залучення кредитних ресурсів для фінансування проектування і будівництва залізнично-автомобільного мостового переходу через річку Дніпро в місті Києві. Замовником проектування і будівництва мосту виступила Південно-Західна залізниця. Ініціатором будівництва цього мосту був Георгій Кирпа, який на той момент обіймав посаду міністра транспорту.