Як виховати щасливих дітей: десять порад від багатодітної матері та засновниці школи св. Софії
06.12.2016, 10:00
Оксана Кочерган, відомий педагог, радник Комісії у справах освіти та виховання УГКЦ, одна із співзасновниць Школи святої Софії у Львові, першої початкової греко-католицької школи України, у передачі «Відкрита Церква. Діалоги» на Живому ТБ поділилася власним досвідом виховання дітей.
Оксана Кочерган, відомий педагог, радник Комісії у справах освіти та виховання УГКЦ, одна із співзасновниць Школи святої Софії у Львові, першої початкової греко-католицької школи України, у передачі «Відкрита Церква. Діалоги» на Живому ТБ поділилася власним досвідом виховання дітей. Додамо, п. Оксана є матір’ю дев’ятьох дітей, деякі з яких уже дорослі і мають власну сім’ю, а інші – учні та студенти різного віку.
Пропонуємо десять порад п. Оксани щодо виховання дітей:
- Щастя дітей залежить від сім’ї, в якій вони розвиваються. Згадаймо своє дитинство! Ми були щасливими тоді, коли вдома панувала радісна атмосфера, коли батьки сміялися і гарно ставилися одне до одного.
- Коли Бог дарує дітей, Він також дає сили, можливість зростання, дарує енергію поглянути вище за буденність і побачити ситуацію інакше, аніж раніше.
- Приємно дітям бачити щасливих батьків…Дитина повинна бачити маму радісною. Покажіть це дітям, аби вони зберегли образ радісної мами в пам’яті!
- Наша сім’я увечері молилася в колі при свічці, що справляло на дітей фантастичне враження. Крім молитов, діти дякували за прожитий день та висловлювали свої прохання Богові. У такий спосіб молитва стала для них приємним дійством. Свічка, темрява, ікона…
- У перші роки вплив батьків є визначальний на все життя дитини, а потім у школі, у підлітковому віці їх вплив вже не є таким.
- У покаранні дитини визначальним є стан того, хто карає. Повинен бути спокійний стан батьків, які визначають наслідки за певну поведінку і порушення меж.
- Вразливі діти – ранимі й чутливі, часто нарікають. Коли така дитина дістає можливість поділитися своїми проблемами, їй стає легше, а якщо дорослі розуміють її почуття, то діти отримують шанс відчути позитивні сторони життя. Потрібно їх вислухати і зрозуміти їхні страждання.
- Активні діти – ті, які перші, переможці, перебувають у центрі уваги. Якщо діяльність їх неструктурована – можуть домінувати над іншими. Добрими лідерами вони можуть стати тоді, коли бачать біля себе впевнених й авторитетних дорослих. Таким дітям потрібно встановлювати чіткі правила, обмеження їх діяльності, потрібно з ними планувати дії.
- Імпульсивні діти – нетерплячі, ненадійні, комунікабельні, ті, що люблять зміни і нові враження, не завершують справи. Їх потрібно спрямовувати до нових можливостей, до змін видів діяльності, з ними потрібно досліджувати і пізнавати світ, вчити їх завершувати справи. Важливо встановлювати з ними розпорядок.
- Податливі діти – чемні зовні, слухняні, не люблять нових ситуацій, добродушні. Повинні навчитися ініціативності, відважуватися починати діяльність. Забезпечення розпорядку передбачуваності ритму закладають у них основу до вміння ризикувати і започатковувати щось нове.