Конфесійну приналенажність в Україні готові змінювати не лише православні, - Андрій Юраш
Бажання змінити свою конфесійну приналежність виявляють й представники протестантських Церков. Щоправда переходи у протестантському середовищі не є масовими й проходять вони без особливого розголосу та скандалів у ЗМІ.
Процес переходу громад з однієї юрисдикції у іншу, який в Україні пожвавився в останні роки, торкнувся не лише православних вірян. Бажання змінити свою конфесійну приналежність виявляють й представники протестантських Церков. Щоправда переходи у протестантському середовищі не є масовими й проходять вони без особливого розголосу та скандалів у ЗМІ
Про це у коментарі РІСУ розповів Андрій Юраш - Директор Департаменту у справах релігій та національностей Міністерства культури України.
«Торік ми зробили спеціальний запит в облдержадміністрації щодо явища зміни підпорядкування релігійних громад. Деякі адміністрації зробили цікавий сюрприз – зафіксували, зокрема, на сході держави, високий показних переходів у протестнтському середовищі. Тобто, можемо говорити, що це явище глобальне», - заявив він.
Пальму першості у цьому процесі, за словами Юраша, усе ж тримають православні.
Якщо протягом 2014-2017 років, згідно з статистичними даними, свою конфесійну підлеглість змінили 30 протестантських громад, то у православних ця цифра дорівноює 153.
Найбільше переходів з УАПЦ до УПЦ КП – 100 громад.
Московський Патріархат на користь Київського покинули 39 громад та ще 2 вирішили приєднатися до УАПЦ.
Однак, як стверджує Андрій Юраш, це ще не повна статистика. Наприклад, у 2015-2016 роках зафіксовано блзизько 30-ти випадків, коли частина громади виходила з УПЦ (МП) і реєструвала нову релігійну організацію.
«Я так думаю, що ті 30 випадків теж треба мати на увазі. Наспраді це та ж зміна конфесійної приналежності, яку інакше кваліфікували», - зауважив директор департаменту.
За його словами, зміни конфесійної приналежності в Україні відбувалися постійно. До війни – 3-5, іноді 10 випадків. Переходи значно активізувалися після російської агресії проти України.
«Раніше зміни конфесійних уподобань в основному відбувалися через суб’єктивні, персональні причини: якийсь священик не порозумівся з єпископом і вирішив відійти або з громадою не полагодив. Цей процес не мав цивілізаційного, світоглядного підгрунтя», - зазначив експерт.
Коли ж почалася війна на сході, свідомість вірян та духовенства суттєво змінилася.
«У найдраматичнішій ситуації опинилися священики УПЦ. Де факто, ця Церква залишається в Україні чи не єдиним легітимним офіційно визнаним формальним і неформальним репрезентантом російської духовної традиції. Таке становище викликає стурбованість багатьох священнослужителів, які розуміють, що існувати Церкві так як колись тепер вже неможливо», - наголосив Андрій Юраш.