Львівські реставратори відновили хоругву XVIII століття
Про це повідомили у Рівненському центрі цифрової історії.
Особливістю події стала презентація 3D-моделі хоругви, зроблена 3D-художником Дмитром Крахмалюком, який детально розповів про процес зйомки та показав відео цифрової реставрації.
Тетяна Самсонюк та Дмитро Маслов, засновники Центру цифрової історії, поділилися важливістю створення та використання цифрових копій музейних предметів для їх збереження та популяризації.
Отець Валентин Гордіюк, настоятель храму в Караєвичах, звідки походить ця хоругва, пояснив, що як у минулому, так і в сучасних часах хоругви були важливою частиною як військового об’єкта, так і храму. Вони мали велике релігійне значення і допомагали неграмотним людям розуміти віру через образотворче мистецтво.
Ця хоругва є особливою за своїми розмірами, оскільки вона досить велика і не притамання для Святоуспенського Богородичного храму в Караєвичах.
Реставраторка з Львівської філії Національного науково-дослідного реставраційного центру України, Марта Москаль, розповіла, що ця хоругва була створена в період Бароко, що підтверджується її колористикою, зображеннями світла та емблематикою, такими як чаша та хрест.
Процес реставрації включав такі етапи, як стабілізація основи для запобігання руйнуванню, антисептування для видалення грибків та мікроорганізмів, вирівнювання основи для виправлення деформацій, ліквідація проривів за допомогою латкування, армування та заповнення проривів паклею, очищення поверхні від забруднень, лакування хоругви та тонування.
Керівник відділу науково-дослідної реставрації, Мирослава Білецька-Зварич, зауважила, що реставрація була виконана з використанням сучасних європейських методів імпрегнації, що зміцнили тканину хоругви і зробили її більш стійкою до вологості та температурних змін.
Директор Рівненського обласного краєзнавчого музею, Олександр Булига, підкреслив важливість хоругви, яка стала артефактом, що привертатиме відвідувачів та стане об’єктом дослідження для науковців.