Московський Патріархат не обмежиться розколом у Європі, - Портніков
Московський Патріархат відмовився від молитовного поминання вже четвертого Предстоятеля світових православних Церков. Слідом за патріархом Константинопольським і Архиєпископом Афінським дійшла черга до Патріарха Олександрійського, очільника однієї з найстаріших Церков на планеті. А Митрополита Київського Московський Патріарх і не починав згадувати.
Московський Патріархат відмовився від молитовного поминання вже четвертого Предстоятеля світових православних Церков. Слідом за патріархом Константинопольським і Архиєпископом Афінським дійшла черга до Патріарха Олександрійського, очільника однієї з найстаріших Церков на планеті. А Митрополита Київського Московський Патріарх і не починав згадувати.
Про це у своїй колонці для “Радіо Свобода” пише журналіст і політичний коментатор Віталій Портников, повідомляє Релігійна правда. Наводимо нижче повний текст публікації.
“В Москві звинувачують Вселенського Патріарха в тому, що він вчинив розкол у світовому православ’ї через те, що надав автокефалію для Православної Церкви в Україні. Але насправді розкольником виглядає саме Московський Патріарх. Тому що всі ті, кого звинувачують Кирило і його соратники, продовжують поминати Московського Предстоятеля в своїх молитвах – і Патріарх Константинопольський, і Патріарх Олександрійський, і Архиєпископ Афінський, і Митрополит Київський. І тільки Патріарх Кирило вирішує, яка Православна Церква гідна його поминання, а яку він викреслить із загального переліку.
Але цим розкольницька діяльність Московського Патріархату не завершується. Після надання автокефалії ПЦУ Москва спровокувала розкол у західноєвропейському екзархаті російських парафій Константинопольського Патріархату. Незважаючи на те, що достатньої кількості віруючих для ухвалення рішення про перехід цього екзархату до РПЦ не знайшлося, в Москві пішли на дію, що суперечить статуту самого цього церковного об’єднання – прийняття частини громад на чолі з колишнім архиєпископом. Тобто, за великим рахунком, сталася безпардонна церковна анексія, яку цілком можна порівняти з путінською анексією Криму. Що й не дивно, бо ж Патріарх Кирило давно вже став важливою опорою російської влади.
Але, якщо судити з реакції на рішення Патріарха Олександрійського, розкольницька діяльність Московської Патріархії тільки російськими парафіями в Європі не обмежиться. Голова прес-служби Московського Патріарха Володимир Легойда вже зараз лякає розколом Олександрійської Патріархії і створенням окремих російських парафій в Африці.
“Москва чутлива до проблем вторгнення на канонічну територію… Однак зараз все переходить на військові рейки” – стверджує близьке до Кремля видання “Росія в глобальній політиці”. Саме так Кирило і Путін розуміють віру в її московській інтерпретації – бронепоїзд із хрестом замість червоної зірки!
Таким чином, Московська Патріархія не приховує свою готовність провокувати розкол у кожній із Церков, Предстоятелі якої визнають Православну Церкву України. І в результаті це призведе до того, що в сучасному світі з’являться дві православні юрисдикції – світове православ’я і “русский мир”, Вселенський Патріарх і Московський анти-патріарх. Втім, не знаю, чи можна буде взагалі тоді віднести Російську Церкву і її прихильників до православного світу. Розкольники – вони і є розкольники, навіть на “військових рейках””.
o 12 жовтня Собор єрархів Елладської Церкви визнав право Вселенського Патріарха надавати автокефалію, зокрема ПЦУ. Таким чином ЕПЦ стала другою помісною Церквою, яка визнала українську автокефалію.
o 19 жовтня ім‘я Блаженнішого Митрополита Епіфанія було вперше згадано на Божественній Літургії у Салоніках під час співслужіння Вселенського Патріарха Варфоломія та Архиєпископа Афінського і всієї Еллади Ієроніма.
o Лист архієпископа Єроніма, який 28 жовтня надійшов митрополиту Епіфанію, означає, що Церква Греції вступила в офіційне спілкування з ПЦУ.
o Олександрійський Патріархат став третьою Помісною Церквою після Елладської і Константинопольської, яка визнала українську автокефілію.
o 8 листопада Олександрійський Патріарх Феодор ІІ вперше пом’янув митрополита Епіфанія як Предстоятеля ПЦУ за Божественною Літургією в храмі Архангела Михаїла у Каїрі.