Created with Sketch.

Послання римо-католицьких єпископів України з нагоди Всесвітнього дня засобів масової інформації

24.05.2004, 16:03

ЛЬВІВ – 23 травня відзначається Всесвітній день засобів масової інформації. З цієї нагоди римо-католицькі єпископи – учасники ХХІV пленарного засідання Конференції Єпископату України – звернулись з листом-посланням до духовенства, чернецтва, віруючих світських журналістів та інших працівників засобів масової інформації. Подаємо його повний текст.
Дорогі душпастирі, монахи та монахині, віруючі журналісти та працівники мас-медіа, брати та сестри! Останньої неділі перед урочистістю Зіслання Святого Духа Церква відзначає Всесвітній День засобів масової інформації – “сучасного ареопагу”, як назвав мас-медіа Святіший Отець Іван Павло ІІ. Святкування 38-го Всесвітнього Дня засобів масової інформації, яке збігається з урочистістю Вознесіння Господнього, якнайкраще відповідає місіонерському духові Вознесіння. Тоді бо Господь Ісус, за свідченням Апостолів, звелів “проповідувати Євангеліє всякому творінню” (Мк 16, 15) й бути Його “свідками аж до краю землі” (Ді 1, 8). Цей заклик до євангелізації світу сьогодні особливо актуальний для мас-медіа, перед якими відкрита вся планета. Церква використовує засоби суспільної комунікації для проголошення Доброї Новини про спасіння. Через пресу, радіо, телебачення та Інтернет – від найпростіших до найсучасніших засобів – вона шукає діалогу з сучасним світом, який потребує Доброї Новини. Слідом за св. Павлом, Апостолом народів, Церква нині може повторити: горе нам, якщо не проголошуємо Євангелії! Церква буде винною перед Богом, якщо не використає мас-медіа для євангелізації світу. Бо самі в собі вони не є злом, є витвором людини, котра співпрацює з Богом, продовжуючи Його справу. А попри це наш світ, що останніми десятиліттями завдяки новітнім технологіям, зокрема Інтернету, зменшився до рівня “глобального села”, забруднений низькосортною медіальною продукцією, яка не несе жодних цінностей. Тому до сучасного надміру інформації необхідно ставитися критично. На жаль, мас-медіа – чудовий винахід людського генія – несуть чималу відповідальність за сучасну кризу основ існування суспільства, зокрема, кризу родини. “Мас-медіа в родині: ризик і скарб” – така тема послання Папи Івана Павла ІІ з нагоди цьогорічного Всесвітнього Дня засобів масової інформації. “Сьогодні потрібно вимагати мудрості й розважливості у використанні мас-медіа від людей, відповідальних за цю сферу, батьків та вихователів, бо їхні рішення мають величезний вплив на дітей та молодь, за яких вони відповідають і які є нашим майбутнім”, – підкреслює Святіший Отець. Папа орієнтує вірних Христової Церкви на пошук виходу із ситуації, яка об’єктивно існує і над якою ми, віруючі, не маємо безпосередньої влади. Одним зі шляхів виходу є розвиток католицьких засобів інформації. Вони допомагають вірним відчути вселенськість Церкви, не обмежувати коло інтересів тільки своєю парафією чи містом і своїми листами, дописами, а також молитвою в намірах, які Церква пропонує через свої мас-медіа, брати участь у цьому виді євангелізації. В Україні вірним служать редакції радіо “Кредо”, тижневика “Парафіяльна Газета”, дитячого часопису “Твій Журнал”, телепрограми “Надія”, місячника “Слово між нами”, двомісячника “Волання з Волині” та інших різноманітних єпархіальних та парафіяльних газет і бюлетенів. Вони працюють не тільки задля поширення інформації як такої, а й для того, щоб вірні ділилися прочитаним і почутим, обговорювали його за родинним недільним обідом, несли пізнане сусідам і родичам, як віруючим, так і невіруючим. Це і є ваша участь у євангелізації, на яку розрахована діяльність мас-медіа. Учинком милосердя щодо ближнього може стати купівля йому католицької газети або журналу, публікації в яких скеровані на допомогу душі у справі спасіння. Католицькі мас-медіа України чекають на ваші відгуки, повідомлення, діалог щодо запропонованих до обговорення проблем, на ваші побажання. Це потрібно і мас-медіа, покликаним служити своїм читачам і слухачам та задовольняти їхні прагнення, і самим вірним Церкви Христової, які теж мають покликання – наслідувати Христа, бути євангелізаторами, а не пасивними споживачами інформації. “Не бійтеся!” – повторює Церква слідом за Папою. “Не бійтеся бути апостолами Христа Спасителя!” – закликають віруючих католицькі засоби інформації. Не бійтеся брати участь у творенні церковного медіального простору, ставити питання, використовувати публікації для занять біблійних кіл та зустрічей гуртків молитви! Не бійтеся створювати парафіяльні газети та бюлетені. Не бійтеся писати до світських засобів інформації, коли ті друкують неправдиві відомості про Церкву, або перекручують істини віри! Вони можуть друкувати спростування та уточнення, але з вашою допомогою, бо самі найчастіше віри не знають і на питаннях церковного життя не розуміються. Не бійтеся, бо католицькі пресу, радіо й телепрограми сьогодення створили такі самі віруючі, які не побоялися взятися за перо та відеокамеру вчора. Відомо, що тіло людини живе матеріальною поживою. Так само й розум людини формується тим, яку інформацію вона приймає, що чує на Службі Божій та на катехезі, що читає у книжках та пресі. Душа людини потребує живлення не менше, ніж тіло. Нашим завданням може стати забезпечення цієї поживи для душі у своїх парафіях. Зокрема, збір коштів у цей День засобів масової інформації заохочуємо призначити на створення (або розширення) парафіяльних бібліотек, аудіо- та відеозбірок, щоб це стало допомогою вашим душам зростати у вірі, а вашим настоятелям – допомогою в катехизації. Заохочуємо всіх вірних Католицької Церкви до ревної молитви в намірі засобів масової інформації та всіх їхніх працівників. Це буде часткою вашої участі у спільній справі відповідальності християн за очищення медіа-простору України. Нехай Господь Ісус Христос, Котрий є Істина, допомагає вам завжди бути чесними і щирими служителями Його Євангелія. Єпископи Римо-Католицької Церкви в Україні, зібрані на ХХІV пленарному засіданні. Львів, 6 травня 2004 р. Католицький медіа-центр
http://www.catholicmedia.org.ua/novina.php?novinaid=1256&PHPSESSID=de80a143f6d060b170a537f9e0b73fca

Читайте також