Храм села Галинівка Оваднівської ОТГ опечатали. Сталося це після того, як 4-го жовтня Богослужіння там крадькома провів скандальновідомий священик УПЦ МП Шаран.
Цілу добу тривав конфлікт між священнослужителями і парафіянами. Селяни навіть ночували біля церкви, бо одіозний священнослужитель не дав можливості їм провести інвентаризацію церковного майна та здійснити його передачу.
У своє виправдання він дивувався: «А що я такого зробив?».
Про це повідомляє БУГ з посиланням на сюжет телеканалу “Аверс”.
Нагадаємо, після того, як про привітання Шараном Путіна дізналися мешканці Галинівки, 9-го серпня були ініційовані збори громади, на яких проголосували за перехід до ПЦУ. В цей же день Володимир-Волинська єпархія УПЦ МП направила служити в храм іншого священика Юрія.
Два місяці Олексія Шарана в селі не чули, не знали навіть, де він є. Проте 4-го жовтня він раптом таємно завітав до храму і навіть здійснив там Богослужіння. Мешканці села, які є прихильниками ПЦУ, обурилися таким візитом Шарана в храмі.
Опісля Богослужіння, спеціально створена комісія хотіла провести в церкві інвентаризацію, тобто опис майна і матеріальних цінностей. Однак, Олексій Шаран разом із кліриком Володимир-Волинського Успенського собору не давали їм цього зробити.
Священики розійшлися не на жарт: почали навіть розпускати руки і буквально виштовхувати адвоката Миколу Сорокопуда, якого релігійна громада найняла, аби перейти до ПЦУ згідно Закону.
«Вийдіть з храму і тоді будемо говорити за територією храму. Все шагом марш. Давай! Давай! Я з військової сім’ї. Шагом марш я сказав звідси! Бо ви взагалі не маєте ніякого права тут щось робити. Ви прийшли і намагаєтесь, тут щось говорити», – наголошував клірик.
Олексій Шаран, у свою чергу, запевнив, що ніякого церковного майна нікому передавати не буде. Й проводити інвентаризацію не дозволить, йдеться в сюжеті.
«Звичайно, що я нічого передавати не буду. Якщо вам щось не подобається, то можете звернутися до суду. Присутнім на передачі майна я теж не буду. І ніхто не буде присутнім. Тут є мої особисті речі. Ви не будете тут проводити ніяку інвентаризацію.
Я керівник громади юридичної особи. Я вас прошу вийти з церкви», – раз за разом повторював Шаран і всіляко намагався виставити з храму людей.
Те, що 90% релігійної громади села захотіли приєднатися до ПЦУ, для нього нічого не означає, зазначає видання. Священик Московського Патріархату відтак запропонував людям збудувати інший храм. А тут, мовляв, господар він. І, якщо парафіяни не хочуть йти на його служби, то їм у релігійній громаді, за його словами, місця нема.
«Я нічого не зробив. Я не знаю. Я сам хочу знати, бо я не знаю», – наголосив Шаран.
Під вечір під ворота храму почали з’їжджатися священники та парафіяни УПЦ МП з навколишніх сіл. Риторика та ж сама, що і в Шарана: будуйте собі інший храм.
Релігійна громада переконана: це приїхали тітушки, тому на територію храму їх не впустили.
Адвокат Микола Сорокопуд переконаний: Шаран просто не дає людям реалізувати своє волевиявлення.
«Він маніпулює словами. Документів у нього не має. Статут просив його зачитати: теж немає. Він говорити і веде себе так, як вважає за потрібне. Хоча це не ґрунтується на законі. Я з ним спілкувався, намагалися щось йому довести. Але він не хоче нікого й нічого чути.
Він тільки повторяє «Я…я…я. Я – єдиний. І буде, так як я скажу. Це людина авторитарна. Він чимось мені нагадує президента Росії. Чи може він з нього приклад бере. Чи ще щось», – зазначив Сорокопуд.
Він повідомив, що до Закону «Про свободу совісті та релігійні організації» торік внесли зміни, які дозволяють громаді збиратися не за скликанням священика чи настоятеля храму, а самим.
«Ось вони самі зібралися і вирішили свої нагальні проблеми і конфлікт», – зауважив адвокат.
Зрештою спровадити людей з церкви священикам не вдалося. Священнослужителі покидати її теж не захотіли. Вперто стояли на своєму: вони тут господарі. І так весь день. Священики співали церковних молитов, а люди чекали. Хтось у храмі, а хтось біля воріт.
Ночували люди в церкві до ранку. О 8:00 наступного дня Олексій Шаран таки покинув храм і віддав ключі.
Наразі церква опечатана до вирішення конфлікту.