Священнослужитель назвав 10 причин, чому на Буковині так мало переходів з УПЦ МП до ПЦУ

Священнослужитель назвав 10 причин, чому на Буковині так мало переходів з УПЦ МП до ПЦУ - фото 1
Священик ПЦУ Роман Грищук виклав своє бачення того, чому на Буковині так мало переходів з УПЦ МП до ПЦУ.

Про це він розповів на своїй фб-сторінці, пише molbuk.ua.

Священик назвав 10 причин.

"Коли ми читаємо, що за півтора року повномасштабної війни у Вінницькій області перейшло з УПЦ МП 185 парафій, у Хмельницькій - 321, у Волинській - 207, у Київській - 192 і т.д., ми дивуємося, а чому так мало у Чернівецькій? Всього лише 34 з часу отримання Томоса, з яких 18 - за останні два роки. Причин цьому є декілька. Перечислю головні і, як на мене, "регіональні". За цими причинами і наслідками ми пропускаємо вперед лише Закарпаття. Там взагалі нуль переходів від початку повномасштабного вторгнення!" - зазначив священнослужитель.

Він назвав такі причини: тотальна неграмотність духовенства УПЦ МП, з яких, за його словами, лише четверта частина має закінчену середню, або вищу богословську освіту.

"А отже, у священиків відсутні знання церковної історії, канонічного права, історії Церкви та України. Звідси нерозуміння процесів становлення помісних Православних Церков, шляхів проголошення, боротьби, набуття та визнання автокефалії. І, як наслідок, концентрація на виключно обрядовості та приналежності до "правильної", хоч і антиукраїнської, ієрархії", - зауважує.

Друга причина - незнання Біблії ні священнослужителями, ні більшістю мирян цієї Церкви.

"Звідси маніпуляції з підміною понять церковної "єдності у Христі" з єдністю під одним (Московським) Патріархом, як обов’язковою умовою спасіння. І заклики "дєржатца чістоти вєри", яка, на їх думку, полягає саме у підлеглості м.Онуфрію і п.кірілу".

Третя - кумівство. За словами Романа Грищука, лише зі свого рідного села Коритне на Буковині митрополит Онуфрій "посвятив на священиків близько 80 колишніх шоферів, фірманів та безробітних на священиків практично без духовної освіти! Достатньо було кілька тижнів пошоферувати, чи поносити за ним "чумадани" і опа: ти священик! А далі парафія, гроші, "щасливе життя" і виключна вдячність тому, хто тебе підняв "із грязі в князі", тобто м.Онуфрію", - пише Роман Грищук.

Також серед причин, які називає священик, - кругова порука, культ особи, сіяння ненависті до інших (аж до їх демонізації), апокаліптичні залякування:.

"Пов’язування переходу з РПЦвУ до ПЦУ з "останніми часами", "загальним відступом від віри", "часами антихриста" і т.д.

Зловживання щирою побожністю, простотою і великою довірою до священика з боку його пастви: "Якщо наш батюшка сказав, то так воно і є! І навіть перевіряти не буду!" Тут уже наша "буковинська толерантність" грає проти нас! Святе Письмо осуджує легковірність: "Не всякому духові вірте! А провіряйте, чи Божі вони!" - повчає апостол Павло! Особливо легко цим користуються московські священики в Прикарпатській частині Буковини та румуномовних парафіях", - застерігає Роман Грищук.

Також впливає на ситуацію, на думку священика, закритість від правдивої інформації в румуномовних селах.

"Поширення відвертої брехні про те, що, мовляв, якщо українці храми забирають силою, що прийде ПЦУ, то заставлять усіх молитися українською, заборонять румунською і т.д.", - пише Роман Грищук.

Решта причин - "дуже міцне зрощення РПЦвУ з проросійськими та антиукраїнськими партіями, людьми бізнесу, колишніми братками, які проросійських вірян Моспатріархату на Буковині вважають своїм електоратом і вбачають в українізації, чи патріотизації буковинців втрату голосів на майбутніх виборах", а також "ставлення вірян перед "вибором без вибору":

"Мовляв, або ви православні, то мусите належати саме до нашої конфесії, тої, що очолюється м.Онуфрієм, тої, що у єдності з Патріархом Кірілом, згідно грамоти Алєксія, або, якщо ви не належите до цього Патріархату, то ви уже і не православні. І пекло вас чекає. Пам’ятаймо: поки "русскій мір" буде панувати в тилу, перемога над ним на фронті неможлива! Разом до перемоги!" - написав Роман Грищук.