У Львові вчаться писати ікони за середньовічною технікою

18.07.2011, 12:28
У Львові вчаться писати ікони за середньовічною технікою - фото 1
Іконописна школа середньовічного українського малярства триває в Українському католицькому університеті (Львів) упродовж 3–23 липня 2011 р. Тут навчають писати ікони давньою технікою яєчної темпери, за зразком західноукраїнської ікони XIV–XVI ст.ст.

На іконописній школі УКУІконописна школа середньовічного українського малярства триває в Українському католицькому університеті (Львів) упродовж 3–23 липня 2011 р. Тут навчають писати ікони давньою технікою яєчної темпери, за зразком західноукраїнської ікони XIV–XVI ст.ст. У літній школі УКУ беруть участь 30 учасників із Західної, Центральної та Східної України, а також з Литви, Польщі, Канади, Англії та США, повідомляє прес-служба УКУ.

«Ми намагаємося популяризувати українську ікону та наблизити людину до автентичного світу середньовічного малярства, – розповідає керівник Іконописної школи УКУ Соломія Тимо. – Сьогодні художники часто використовують пластику і штучні матеріали. Ми ж малюємо на справжній деревині – липі з натуральними пігментами. Така автентика наближає людину до природи, до Бога».

Ікони з іконописної школи УКУЗа три тижні інтенсивного навчання у літній Іконописній школі УКУ учасники напишуть ікону – для багатьох це буде перший такий досвід. «Практичні заняття у нашій Школі розпочали реставратори, які вивчають ікону зсередини та знають, з чого вона зроблена, кожен її шар, – розповідає Соломія Тимо. – Їхні реставраційні матеріали – підстава для навчання іконопису. У цьому унікальність нашої школи».

У літній школі УКУ, окрім реставраторів, викладають її випускники. Студентів вчать не просто малювати, а й розуміти ікону: «Ми намагаємося популяризувати феномен іконопису. На усіх наших програмах практика доповнює теорію. Часто професійним художникам для написання ікон бракує знань – з’являються помилки. А ікона – це текст у образі. Тому ми серйозно вивчаємо богослов’я ікони, також деякі богословські предмети, історію сакрального мистецтва тощо», – наголошує Соломія Тимо.