У Львові відновлюють давню традицію ікони-гравюри
Виставку можна побачити в галереї сучасного сакрального мистецтва Iconart до 5 липня.
Експозиція «Дереворит» складається з десятка лляних полотен, на яких за методом гравюри виконані відтиски ликів святих та біблійних сюжетів. У деяких творах простежуються елементи української вишивки чи просто народного орнаменту. Також серед представлених ікон-гравюр можна знайти образ Львівської Богородиці, особливо популярного цього року Юрія Змієборця. Гравюри витримані в одній чорно-червоній гамі, хоч на деяких інколи є вкраплення інших кольорів.
«Тема тиражованого графічного мистецтва цікавила мене віддавна. Починав я з копій старих зображень, потім з’явилися власні твори, інспіровані українськими народними гравюрами. Популярні християнські теми — образи святих Миколая, Юрія, Параскеви, Покрову Богородиці, Архангела Михаїла та інші — відтворюються в гравюрі простими формами й, водночас, насичені розмаїтим декором. Тільки лінія і пляма – більш нічого, й, власне, обмеженість в засобах вираження робить дереворити досконалими мистецькими творами.», — коментує відкриття своєї виставки Олександр Бриндіков.
Як зауважує кореспондент РІСУ Ніна Поліщук, митець навчався гравюрі самотужки, придбавши відповідні верстати. Та й сама техніка деревориту, на думку Олександра, — «це одночасно дуже проста і дуже складна техніка, - це точка відліку в гравюрі. Дерево може обмежувати, ставити майстра в певні рамки, але при цьому завжди дає надію їх подолати». Новий український гравер доволі поетично ставиться до свого мистецтва, підкреслюючи в ньому символіку і образність на рівні з якоюсь філософською течією. Зокрема, Олександр навмисно старається дотримуватися давніх традицій українських гравюристів і працює тільки з деревом. Він вважає, що саме процес вирізання, обтесування дерева та подолання опору матеріалу вирізняє гравюру серед інших типів народного мистецтва. Не менш символічно і те, що основна творча робота полягає якраз у виготовленні кліше, яке, в свою чергу, є лиш інструментом для створення самого зображення. Тобто основна творча робота майстра залишається невидимою нікому, окрім майстра.
О. Бриндіков вбачає у деревориті сучасне відновлення давнього мистецтва: «Поєднуючи народну гравюру з вибійкою (декорування тканини шляхом відбивання на полотні різноманітних візерунків та орнаментів за допомогою спеціальних дерев’яних кліше) на домотканому полотні, я сподіваюсь, що вдасться вдихнути нове життя в несправедливо забуті давні техніки».
На питання, яка саме робота у цій виставці для нього найдорожча, майстер відповів: «Найдорожча, мабуть, та, котра ще не зроблена. Зупинка в розвитку для митця - це деградація. От навіть сьогодні - після завершення монтажу виставки я зрозумів, що зараз би все робив по-іншому».
Нагадуємо, що галерея сучасного сакрального мистецтва Iconart знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Вірменська 26. І відкрита з 12 до 19 год. Щодня, окрім понеділка.