У Ватикані не хочуть, щоб туди доходив лише «російський продукт»
ЛЬВІВ — Зустріч архиєпископа Джанфранко Равазі, голови Папської ради у справах культури, з українськими митцями відбулася 26 травня у Львівському палаці мистецтв. Архиєпископ зізнався, що не очікував побачити Львів «таким по-мистецьки величним». Пов’язуючи це з браком інформації у світі про Україну, зокрема про її культуру, мистецтво, архиєпископ заохотив українських митців зробити їх мистецтво «доступним для світу».
«Зробіть ваше мистецтво доступним для світу, щоб ми його знали, читали, бачили, розуміли. Посилайте, демонструйте нам ваші творчі шедеври. Допоможіть нам пізнати вас. Для мене важливо, щоб не тільки російський продукт доходив до Ватикану. Я стараюсь популяризувати й культуру інших народів», — заявив він.
Поділився архиєпископ Равазі із співрозмовниками і творчими планами. За його словами, він мріє організувати павільйон Ватикану на Бієнале 2011 року у Венеції. Уже є пропозиція швейцарського архітектора спроектувати цей павільйон на воді у венеціанській лагуні. Відтак складною проблемою залишається підбір митців, яких запрошуватимуть з різних континентів. У цьому контексті віні закликав українських митців подавати свої пропозиції.
Однак, як повідомляє прес-служба УГКЦ, відповідаючи на запитання, куди саме можна надіслати пропозиції, архиєпископ зазначив, що поки що спеціальної мистецької скриньки на веб-сайті Ватикану немає. Але запевнив, що цю проблему у майбутньому вирішать.
Також архиєпископ розповів про кінофестиваль, який відбувається щороку в Римі, й запевнив, що радо вітатиме на ньому молодих режисерів будь-якого віросповідання і походження, які творять кінокартини на духовну тематику. Він висловив бажання перебувати у постійному контакті з українськими митцями.
«Творити – означає уподібнюватися до Бога, брати участь у таїнстві. Упродовж століть віра й мистецтво були сестрами й осягали спільну мету – представити невидиме у видимому. Нині ці взаємини послабились. Щоб їх відновити, треба зробити певні кроки», — підсумував архиєпископ.