Created with Sketch.

Учасники ІІІ фестивалю православних ЗМІ ознайомилися із сучасними тенденціями розвитку новітніх медіа

11.10.2010, 13:27

Біля двох десятків журналістських делегацій із різних областей України зустрілися у Києві 7-9 жовтня під час ІІІ фестивалю православних ЗМІ. Серед учасників – представники церковних та світських засобів масової інформації.

Біля двох десятків журналістських делегацій із різних областей України зустрілися у Києві 7-9 жовтня під час ІІІ фестивалю православних ЗМІ. Серед учасників – представники церковних та світських засобів масової інформації.

У посланні з нагоди відкриття фестивалю Патріарх Московський і всієї Русі Кирил підкреслив на необхідності співпраці православної Церкви із пресою: «Сьогодні Церкві необхідно не лише розвивати власні медіа – цікаві, правдиві, яскраві, але й активно співпрацювати зі світськими ЗМІ, оскільки саме під їхнім впливом багато наших сучасників, які не знайомі із життям церковних спільнот, формують свої уявлення про Православ’я».

Як повідомила РІСУ Оксана Тупальська,  впродовж трьох днів учасники фестивалю мали можливість ознайомитися із сучасними тенденціями розвитку новітніх медіа, інтернет-журналістики та технологічними новинками на телебаченні та радіо. У рамках фестивалю відбувся круглий стіл на тему «Чого очікують світські ЗМІ від церковних прес-служб». Кожна прес-служба єпархії представила свої проекти у шести номінаціях – «Подія року», «Людина року», «Ініціатива року», «Відкриття року», «Позитивний досвід» та «Нові проекти».  Журналісти у свою чергу запросили духовенство до більш активної співпраці та оперативної реакції на суперечливі та резонансні події в державі, вести блоги та долучатися до Інтернет-форумів. 

У свою чергу голова синодального інформаційного відділу РПЦ Володимир Легойда закликав журналістів-християн поширювати ідеї місіонерства та просвітництва, а також писати церковну аналітику. На його думку, завдання сучасних ЗМІ не лише проповідувати тим, хто шукає дорогу до церкви, а й створювати медіа-продукти, розраховані на зрілих християн – висвітлювати проблеми родин, інтелектуальної молоді та навіть проводити теологічні дебати.

«Місія двонаправленою має бути. Це місія умовно назвемо її внутрішня – люди, котрі вважають себе православними – і бувають в храмі раз на місяць. Так звані – прихожани-ухожани. Це одна історія. Друга група – це ті люди, котрі задаються більш глибокими і складними питаннями», –  наголосив Володимир Легойда.

За його словами, у світських медіа переважно висвітлюють новини про життя церковнослужителів та міжконфесійні конфлікти, натомість уникають говорити про  постать і місію самого Ісуса Христа. Тому – завданням віруючих журналістів та Церкви є попри інформаційну блокаду світських ЗМІ заявляти про свої ідеї та принципи.

«Людям цікава Церква, бо там є Христос. Ми, як люди нічим невіруючий світ не здивуємо: Ви (християни) професіонали – ми професіонали, ви їздите на Мерседесах – ми їздимо на Мерседесах. Але світ на це не зважає. Найголовніший, про кого ми можемо розказати світу і чого він очікує знайти в церкві – це Христос», – підкреслив В. Легойда.

Учасники фестивалю православних ЗМІ стали свідками відкриття Міжнародного фестивалю православного кіно «Покров». Приурочений до свята Покрову Пресвятої Богородиці, він уже увосьме проходив у Києві. У цьому році у кінофорумі взяли  участь 40 фільмів. Серед них – документальні стрічки, ігрове та анімаційне кіно. Поруч із українськими режисерами свої роботи демонстрували автори із Білорусі, Росії та Прибалтики. У журі – відомі режисери та сценаристи Валерій Бабич, Дмитро Санін, Адепіна Хмельницька та лідер гурту «Брати Карамазови» Олег Кривошея. У ході зустрічей провідні кіномайстри провели уроки для професіоналів та любителів кінозйомок. Журналістів та режисерів об’єднала спільна місія – за допомогою технічних засобів та слова говорити до серця людини та пробуджувати до пошуку одвічної істини.

На завершення фестивалю ЗМІ голова оргкомітету протоєрей Георгій Коваленко оголосив перелік православних видань та телерадіопрограм, які отримають особливу підтримку церковної влади. Відзначені медійні продукти одержали свідоцтва та  матеральну підтримку на виготовлення та рекламну кампанію. Таким чином церковна влада вирішила допомогти журналістам, щоб найкращі газети та журнали з'явилися на полицях у всіх православних крамницях, які працюють в Україні. Серед критеріїв якості – відповідність інформації вченню Церкви, креативність та періодичність. До списку рекомендованих увійшли журнали «Отрок.ua», «Шишкін ліс», газета «Одигітрія» та телекомпанія «Глас». 

Благословляючи учасників зібрання, Предстоятель УПЦ Митрополит Володимир наголосив, що «представники засобів масової інформації володіють силою слова, а тому повинні проповідувати істину та служити людям у єдності із Церквою та Богом».

Читайте також
Світові Підбиваючи підсумки року, Кирил згадав свій внесок у війну в Україні
Вчора, 13:09
Суспільство Патріарх УГКЦ розповів, як молиться під час ракетних обстрілів
Вчора, 12:29
Суспільство Олександру Усику заборонили на ринзі цілувати хрест
Вчора, 12:18
Суспільство РПЦ виступила проти багатоженства на Росії
Вчора, 11:46