В Одесі засідала Комісія зі встановлення євхаристійного спілкування між російськими і грецькими "старостильниками"
Засідання Комісії зі встановлення євхаристійного спілкування між Руською Істинно-Православною Церквою (РІПЦ) і "хризостомівським" Синодом Істинно-Православної Церкви Греції (ІПЦГ) відбулося у дні роботи Архиєрейського Синоду, позачергова сесія якого відбулася в Одесі (Україна) 21-23 лютого.
Засідання Комісії зі встановлення євхаристійного спілкування між Руською Істинно-Православною Церквою (РІПЦ) і "хризостомівським" Синодом Істинно-Православної Церкви Греції (ІПЦГ) відбулося у дні роботи Архиєрейського Синоду, позачергова сесія якого відбулася в Одесі (Україна) 21-23 лютого, повідомляє "Портал-Credo.Ru"
Взаємини двох істинно-православних Синодів розвиваються з 2007 року. Зустрічі їх єпископів в 2008 році проходили в Одесі та на території Леснінського Свято-Богородицького монастиря РІПЦ у Франції. У вересні 2009 року, під час зустрічі першоєрархів – архиєпископа Омського і Сибірського Тихона (Пасічника) і покійного архиєпископа Афінського і всієї Еллади Хризостома (Кіюсіса) – було оголошено про встановлення євхаристійного спілкування між цими юрисдикціями. Однак через кілька днів Синод грецької юрисдикції призупинив це рішення, аж до досягнення повної єдності поглядів щодо питання про прийом віруючих з екуменічних Церков.
Основним пунктом розбіжності між російською і грецькою юрисдикціями стало визнання/невизнання "обливного" хрещення, поширеного серед Церков "світового православ'я" і особливо у Московському Патріархаті. У традиції РПЦЗ, до якої себе відносить РІПЦ, таке хрещення "по ікономії" визнається, і віруючих приймають через покаяння в гріхах екуменізму і сергіанства, практикуючи заповнення хрещення повним зануренням тільки на прохання віруючих. Греки вважають, що обливальний образ хрещення не може бути дозволений ні за яких обставин і вимагають, щоб це таїнство відбувалося за повним чином не тільки над неофітами, але над усіма тими, хто приєднався, якщо вони були хрещені через обливання.
Для участі в переговорах до Одеси прибули чотири єрархи РІПЦ: архиєпископ Тихон, архиєпископ Чорноморський і Кубанський Веніамін, єпископи Гомельський і Чернігівський Гермоген і Вінницький Саватій, а також секретар "хризостомівського" Синоду ІПЦГ єпископ Марафонський Фотій з групою духовенства, серед якого були клірики з Греції , Грузії, Болгарії та Сербії.
Сторони знову представили свої аргументи, взяли до відома заперечення побратимів і домовилися провести наступну зустріч в кінці 2011 року. Місце цієї зустрічі ще не визначено.
Особливої гостроти переговорів надає існування у канонічному підпорядкуванні "хризостомівського" Синоду ІПЦГ Сербської Істинно-Православної Церкви, яка не має власних єпископів і підпорядковується грецькому екзарху. Сербська ІСЦ має власні тісні зв'язки з РІПЦ, а її клірики і ченці є активними прихильниками встановлення євхаристійного спілкування між двома єрархіями.