В Ужгородському греко-католицькому катедральному соборі завершили реставраційні роботи
Про це Суспільному розповів координатор проекту отець Петро Береш.
Стіни в Ужгородському соборі розписувала художниця-реставраторка Крістіна Гаранчевська. Майстриня каже: використовує техніку крапкового тонування. Така техніка допомагає врятувати автентичний живопис.
"Вид тонувальних робіт — це крапкова ретуш. Місця втрат, які є на цьому оригінальному живописі, ми закривали методом крапкування. Кладемо маленькі крапочки й таким чином "зцілюємо" цей живопис. У процесі реставраційних робіт дуже важливо користуватися тими самими матеріалами, або найбільш наближеними матеріалами, якими користувалися тоді, коли робили розпис цих стін. У цьому випадку — це натуральні пігменти із клейовим зв'язовим", — розповіла художниця.
Впродовж 5 років команда реставраторів змінювалася декілька разів. Це були фахівці зі Львова та Ужгорода. У процесі роботи реставратори знайшли замуровані вікна з добре збереженими орнаментами.
"Ми почали проводити розчистку і нас чекав сюрприз. Ми знайшли замуровані вікна. Така ситуація у нас вже була поверхом вище, на хорах. Ми вже приблизно розуміли, що нас там чекає. У віконних вікнах найкраще збережені орнаменти, які є в цьому соборі авторства Фердинанда Видри. Вони не зазнали ніяких втручань, тому ми розібрали цю вкладку і залишили віконні ніші у такому вигляді, в якому вони були", — каже художниця-реставраторка Галина Брусіловська.
За словами координатора проекту отця Петра Береша, реставраційні роботи проводилися за проектом "Реставрація спільної історичної та культурної спадщини" у містах Ужгород та Кошице, що у Словаччині. Проект робили разом із Кошицьким катедральним собором Святої Альжбети, де відбувалася реставрація готичної споруди.