Вечір музики Франца Йозефа Гайдна відбудеться в центральній баптистській церкві Києва
Київський симфонічний оркестр та хор оголосив про запланований на 21 лютого концерт. До програми увійшли три твори Франца Гайдна: Нельсон-меса, «Те Deum» і концерт до мажор для віолончелі з оркестром. Диригуватиме Матвій Макмеррін (США). Музична подія відбудеться у Центральній церкві євангельських християн-баптистів на вул. Щекавицькій.
Київський симфонічний оркестр та хор (кер. Роджер Макмеррін) оголосив про запланований на 21 лютого концерт. До програми увійшли три твори Франца Гайдна: Нельсон-меса, «Те Deum» і концерт до мажор для віолончелі з оркестром. Диригуватиме Матвій Макмеррін (США). Музична подія відбудеться у Центральній церкві євангельських християн-баптистів на вул. Щекавицькій.
Як повідомила РІСУ Юлія Долматова, 16 лютого, напередодні концерту відбулася прес-конференція в офісі КСОХ. На запитання журналістів відповідали художній керівник КСОХ Матвій Макмеррін, керівник концертного відділу Вікторія Кончаковська, професор Дмитро Степовик, помічник керівника КСОХ Сергій Басараб.
М. Макмеррін проанонсував майбутній концерт як широкомасштабний у музичному плані. Кожен із трьох творів, що лунатимуть у понеділок під зводами церкви, має різний характер, різне мелодійне забарвлення. «Те Deum» – це 9 хвилин чистої енергії, – переконаний Матвій. – Нельсон-меса має героїчний характер, пронизана тріумфальною фанфарністю. Зовні композитор зберігає традиційну послідовність частин католицької меси (Kyrie, Gloria, Credo, Sanctus, Benedictus, Agnus Den), але поділ на замкнені номери (усього 12) не має аналогів в історії музики. І щоб урізноманітнити репертуар концерту, ми включили до нього один із ранніх творів Гайдна – концерт до мажор для віолончелі з оркестром. Але всі три твори мають духовну основу», – зазначає диригент.
Тексти виконуватимуться латиною, проте кожен слухач отримає програмку з українським перекладом. «Однією з обов’язкових умов нашої роботи з хористами є досконале вивчення й усвідомлення тексту. Вони повинні розуміти кожне слово, яке співають, аби вірно донести послання до слухача», – пояснює диригент.
Матвій Макмеррін працює з КСОХ вже близько півтора року, але особливо виділяє підготовку саме до цього концерту, називаючи репетиції найкращими: «Сьогодні мої контакти з музикантами поглиблюються. Управління колективом будується на особистих стосунках, тому нашу творчість я вважаю спільною», – зазначає він.
Цього разу художній керівник КСОХ експериментуватиме з хором: хористи розташовуватимуться не партіями, а квартетами. Така практика, на думку Матвія, матиме переваги: по-перше, кожен хорист відчує свою незалежність, а тому більшу відповідальність; по-друге, таке розташування хористів поліпшить звучання ансамблю.
Значна частина прес-конференції була присвячена огляду творчості австрійського композитора Ф.Й. Гайдна, великого представника віденської класичної школи. Відомо, що він був глибоко віруючою людиною, кожен свій робочий день починав зі щирої молитви до Господа. Близькі стосунки митця з Творцем не могли не відбитися у його творчості, тому кожне музичне творіння проголошує християнські цінності. У своїх церковних творах Гайдн виражав щиру релігійність, виходячи за межі власне церковного стилю. На докори у зайвій "веселості" його духовної музики композитор відповідав: "Бог дарував мені веселе сердце, і Він не прогнівається на мене за те, що я служу Йому в радості".