Вперше у музейній практиці: У Львові відсканували та створили 3D-модель знаменитого Богородчанського іконостасу

05.12.2020, 13:44
Культура
Вперше у музейній практиці: У Львові відсканували та створили 3D-модель знаменитого Богородчанського іконостасу - фото 1
У Національному музеї ім. Андрея Шептицького вперше у музейній практиці України сканують іконостас. Йдеться про створення 3D-моделі знаменитого Богородчанського іконостасу кінця XVII – початку XVIII ст. роботи Йова Кондзелевича.

Про це повідомляє Zaxid.net.

Після успішного створення проекту «Pinsel_AR» наступним об'єктом для громадської організації MyFutureHeritage стала творчість сакральної спадщини іконописця Йова Кондзелевича. Зокрема, йдеться і про Богородчанський іконостас, який зберігається у Національному музеї у Львові, а також пам'ятки із Музею волинської ікони у Луцьку.

Надвичайно кропітка робота зі сканування та фотографування іконостасу тривала понад два місяці.

Результатом стане віртуальна модель іконостасу, яка буде доступна на сайті і корисна для людей з інвалідністю. Видрукують і зменшену 3D-модель для незрячих відвідувачів музею.

Також значення такої докладної фіксації важко переоцінити і для дослідників творчості художника, реставраторів, музейників тощо.

Богородчанський іконостас – унікальна пам'ятка українського бароко. Її створив наприкінці XVII – початку XVIII ст. Йов Кондзелевич для Скиту Манявського. Далі його перенесли у Богородчани (саме звідтам походить його назва). У часи І Світової війни австрійці вивезли його до Відня, потім перевезли до Варшави. А вже звіти пам'ятку викупив і повернув в Україну митрополит Андрей Шептицький.

Про перші підсумки проекту розповіли Роман Гук, технічний директор проекту «YOV Kondzelevych» та Роман Зілінко, іконописець та завідувач відділу експозиційної роботи Національного музею.

Роман Зілінко: Ці проекти поєднує My Future Heritage. Свого часу ми познайомились з Романом Гуком, коли він працював над спадщиною Пінзеля. Тоді виникла ідея робити щось подібне з іконами. І тоді властиво виникла ідея проекту «Торкнись ікони», коли пласку ікону сканували і робилися об’ємні моделі для незрячих. Ми зробили три ікони. Наступний крок – великий проект зі скануванням Богородчанського іконостасу. Тобто ці проекти близькі за ідеологічним наповненням.

Роман Гук: Коли ми почали працювати над творчістю Пінзеля в Галереї мистецтв, то ми розуміли, що рано чи пізно нам доведеться розмовляти з Національним музеєм, адже тут є дві дуже цінні речі Пінзеля. Зокрема Розп'яття, яке вважається однією із найкраще збережених його скульптур. Ми спочатку домовились про те, що ми відскануємо скульптури Пінзеля. Це була наша перша вдала співпраця. Потім був проект «Торкнись ікони», коли плаский живопис ми перевели у рельєф, вони є в експозиції.