Речник Синоду ПЦУ архиєпископ Євстратій (Зоря) відреагував на твердження Новинського про те, що Патріарх Московський Кирил молиться за мир в Україні та на критику ним ПЦУ, як "політичної Церкви".
Про це речник Синоду ПЦУ написав у блозі на сайті "Главкому".
"Дещо дивно було прочитати заяви в інтерв’ю на Українській правді одного олігарха-диякона з навішуванням ярликів на Православну Церкву України. Особливо коли він каже про «політичну організацію з релігійною назвою».
Ну це приблизно як від кума Путіна почути настанови про те, що є справжнім українським патріотизмом. Або від конгломерату «112-Zik-NewsOne» – роздуми на тему чесної журналістики.
Російський політик з українським паспортом, фігурант справи про втручання діячів режиму Януковича у церковне життя з метою позбутися нині покійного митрополита Володимира (Сабодана), відданий адепт і пропагандист «русского міра», прикритий дияконським стихарем депутат і мільярдер, «злюка православна» – хіба йому вішати ярлики на Церкву, яка має понад 1000-літню історію, з яких понад 100 років боролася за свою автокефалію?", - пише ахиєпископ ПЦУ.
Євстартій (Зоря) називає Московський Патріархат в Україні – аномалією, що виникла в порушення канонів і виключно через політичний примус царської влади у 1686 р.
"Це підтверджено також і рішенням Вселенського Патріарха. Натомість Православна Церква України – справжня українська помісна Церква, коріння якої – від проповіді апостола Андрія Первозванного, від Оскольдового і Володимирового Хрещення Руси-України. Навіть цих фактів достатньо, щоби зрозуміти, де Помісна Церква, а де – «організація з релігійною назвою»", - наголошує владика.
Щодо заяви Ноивнського про те, що Патріарх Кирил молиться за мир в Україні, то апхиєписклм Євстратій риторично запитав:
"Тільки от за який мир? За «русскій мір»? Як може бути щирою молитва за мир, якщо досі і сам Кирил, і підлеглі йому в Україні, в тому числі оцей диякон – не визнають факту російської агресії? Хіба може справжня молитва будуватися на московській брехні про «громадянську війну» та «внутрішній конфлікт»?
Зрештою, думки з інтерв‘ю насправді більше говорять про «внутрішню кухню» МП в Україні. Переносячи певні твердження на ПЦУ, ця людина розкриває свій власний світогляд, в якому Церква – інструмент політики, неправда про своїх і про чужих – добра річ, якщо «для користі справи», а канони – як дишло, розвертаються за потребою в любому напрямку".