Приводом до оприлюднення 25 листопада спільної Декларації стало те, що сьогодні, як наголошують владики УГКЦ та РКЦ, в багатьох країнах світу ставиться під сумнів не лише важливість подружжя і сім'ї, але також обґрунтування їхнього існування. Пропонуються альтернативні моделі союзів, наприклад між двома чоловіками або двома жінками. Одностатеві пари отримують права на усиновлення та виховання дітей. Поширюються ідеї, на основі яких вводиться нове поняття статі.
Приводом до оприлюднення 25 листопада спільної «Декларації католицьких єпископів України з приводу небезпеки нового ідеологічного поневолення нашого народу» стало те, що сьогодні, як наголошують владики, в багатьох країнах світу ставиться під сумнів не лише важливість подружжя і сім'ї, але також обґрунтування їхнього існування. Пропонуються альтернативні моделі союзів, наприклад між двома чоловіками або двома жінками. Одностатеві пари отримують права на усиновлення та виховання дітей. Поширюються ідеї, на основі яких вводиться нове поняття статі.
Владики РКЦ та УГКЦ наголошують у Декларації: «Статева приналежність не вважається більше даром Божим, а декларується предметом особистого вибору, правом людини».
За словами владик, небезпека полягає в тому, що таку антилюдську теорію намагаються перетворити на панівний світогляд і втілити на практиці. Процес такої підміни понять часто починається з прийняття «антидискримінаційних законів», в центрі яких ставиться не поняття дискримінації, а самі теорії, пов’язані з «гендерною ідентичністю» та «сексуальною орієнтацією».
У Декларації сказано:
«Ми, католицькі єпископи України, захищаючи гідність людської особи як такої, що створена чоловіком чи жінкою на образ Божий, і дбаючи про святість і гідність сім’ї, свідомі свого обов’язку перед Богом та долею майбутніх поколінь, застерігаємо українське суспільство перед небезпекою нового ідеологічного поневолення нашого народу…
Ми рішуче викриваємо перші спроби впровадження гендерної ідеології, термінологія якої імплементується в українське законодавство, як це було, наприклад, із нещодавніми змінами до Кодексу законів про працю. Гендерна теорія скидається на чергову спробу застосування соціальної інженерії, адже вона сприймає подружжя і сім'ю як конструкції, які можна будувати в довільний спосіб. Насправді ж подружжя і сім'я − це живі організми, які зростають органічно і які потрібно плекати та про них піклуватися.
Закликаємо представників державної влади особливо турбуватися про родину, вести активну просімейну політику. Це завдання стає ще більше актуальним з огляду на те, що ми переживаємо затяжну демографічну кризу.
Наше сумління кличе до свідчення про все те, що є природним, автентичним і добрим для людини. Досвід мільярдів людей у всьому світі показує, що здорова, любляча сім'я приносить щастя і є життєвим покликанням, яке можливо реалізувати силою і благодаттю Святого Духа. У багатьох опитуваннях більшість молодих людей говорить, що їхньою найзаповітнішою мрією в житті є створити щасливу сім'ю. Молоді люди завжди сповнені найкрасивіших і найвеличніших прагнень та ідей. Допоможімо їм реалізувати ці мрії!
У цьому листі закликаємо до християнського свідчення та активної участі в суспільній дискусії всіх: чоловіків і дружин, батьків і матерів, синів і дочок, онуків та онучок − не боятися голосно й публічно свідчити про красу родини. Ділімося добрим особистим досвідом з іншими, бо він є життєво необхідним. Ми повинні зробити цей сміливий вибір заради щасливого життя поодиноких людей і всього суспільства.
Закликаємо всіх молитися за майбутнє сім'ї в Україні. Поручаємо наші молитовні наміри Пресвятій родині. Нехай вона буде для нас джерелом натхнення і прикладом для наслідування».