Чому в нашій церкві Київського Патріархату на Богослужіннях не поминається Владика Матфей, Єпископ Дрогобицький і Самбірський, а на автокефальному Богослужінні, яке відбувається в нашій церкві – невідомо на якій підставі поминається Митрополита Мефодія та представленого Єпископа Львівського і Самбірського Іоана (Швеця)?
Настоятелю храмів свт. Павла Конюшкевича та
Успіння Пресвятої Богородиці УПЦ Київського
Патріархату м.Самбора
о.Олександру Швецю
Звернення-запит
Шановний отче Олександре!
Ми, парафіяни вище вказаної церкви, разом з Вами вступаємо на поріг Великого посту в смиренності та покаянні перед Єдинородним Сином Божим Ісусом Христом, який віддав своє страждальне життя за гріхи людства. Але поряд з настанням цих скорботних днів в нашій церковній громаді проходять слухи, прояви помислів, які викликають можливо і необґрунтовані розмови про вплив спокусливих дій лукавства, спрямованих на розкол нашої церкви – з підпорядкування Української Православної Церкви Київського Патріархату в підпорядкування Української Автокефальної Церкви з ціллю послаблення та пониження УПЦ Київського Патріархату в Галичині та в Україні в цілому. Надаючи цим посиленого впливу в Україні Православній Церкві Московського Патріархату, спрямованого на повну ліквідацію Української Православної Церкви Київського Патріархату, яка в Україні являється основним стержнем майбутнього об’єднання всіх українських православних церков національного спрямування в Єдину Помісну Українську Православну Церкву, незалежну від іноземних патріархів. Така теза про Українську Церкву закладена у восьмому розділі програми побудови Української Соборної держави українськими націоналістами в 1929 році на І-му Конгресі українських націоналістів, який відбувся у Відні під керівництвом нашого земляка-галичанина Євгена Коновальця.
А тепер по суті:
Ходять в громаді церковній розмови, що наша 17-ти річна церква не має свого Статуту, не має свідоцтва про державну реєстрацію, не підпорядковується Дрогобицько-Самбірській єпархії, тому на Богослужіннях в нашій церкві не поминається Єпископ Матфей, а обмежена лише ставропігійним правом прямого підпорядкування Патріарху Філарету. Так що виходить де-факто церква діюча, де-юре безпідставно діюча, що викликає в церковній громаді сумнів з вимогою роз’яснення.
На сьогодні ходять чутки, що наша церква зареєстрована, як Українська Автокефальна Православна Церква з підпорядкуванням Митрополиту Мефодію. І тому його поминається на Богослужіннях в нашій церкві, не згадуючи Патріарха Філарета. Одночасно йдуть розмови про те, що окремі священнослужителі наших храмів свт. Павла (Конюшкевича) та Успіння Пресвятої Богородиці Православної Церкви Київського Патріархату перейшли в автокефальну церкву підпорядкування Митрополита Мефодія.
Виходячи з наведеного, з метою заспокоєння церковної громади, не допущення розколу та задля єдності парафіян нашої церкви в ці скорботні дні Великого посту і у повсякденній майбутності, ми, парафіяни, просимо Вас, отче Олександре, як настоятеля нашої церкви Київського Патріархату пояснити внутрішнє становище нашої церкви, надати обґрунтоване глибоке роз’яснення церковній громаді на ряд виникаючих запитань.
Чи правдиво це, що наша церква свт. Павла (Конюшкевича) та Успіння Пресвятої Богородиці не мають Статуту церковної громади, а якщо він в наявності – оголосіть, в якому році він затверджений вищим церковним органом і якої конфесії?
В якому році зареєстрована наша церква в державних установах і в приналежності якої конфесії?
Назвіть дату, якщо Вам відомо про реєстрацію Української Автокефальної Православної Церкви на базі нашої церкви Київського Патріархату в управлінні юстиції. Якщо воно так, то хто з наших священнослужителів та парафіян нашої церкви і під чиїм керівництвом здійснював це дійство. Чи погоджувалось це питання з церковною громадою нашої церкви?
Які священнослужителі нашої церкви свт. Павла (Конюшкевича) та Успіння Пресвятої Богородиці Київського Патріархату перейшли в юрисдикцію Української Автокефальної Православної Церкви в підпорядкування Митрополита Мефодія?
Чому в нашій церкві Київського Патріархату на Богослужіннях не поминається Владика Матфей, Єпископ Дрогобицький і Самбірський, а на автокефальному Богослужінні, яке відбувається в нашій церкві – невідомо на якій підставі поминається Митрополита Мефодія та представленого Єпископа Львівського і Самбірського Іоана (Швеця)?
Чому Львівський і Самбірський Єпископ Іоан (Швець) УАПЦ не здійснює Богослужіння в автокефальних церквах міста Самбора, особливо в такій гарній багатовмістимій церкві Іоана Хрестителя, що по вулиці Шухевича?
Отче Олександре! Надіємось на Ваше обґрунтоване роз’яснення на висловлені запитання церковної православної громади Київського Патріархату.
З Господнього благословення нехай оминає нас спокуса та лукавство.
З повагою до Вас громада нашої церкви
Київського Патріархату м. Самбора