Про те, як ми руйнували стереотипи та вчились дружити з журналістами
ЛЬВІВ — 5-6 березня в Українському Католицькому Університеті відбувся спеціалізований семінар-тренінг «Зовнішня комунікація для релігійних організацій», організований Релігійно-інформаційною службою України.
Практичний курс об’єднав представників католицьких, православних та протестантських спільнот з Києва, Одеської, Сумської, Кировоградської, Хмельницької, Тернопільської, Івано-Франківської та Львівської областей. Загалом, у дводенному семінарі взяли участь понад 30 осіб. Серед них – працівники церковних прес-служб, теле- та радіожурналісти, медійники з інтернет-видань та друкованих ЗМІ, християнські видавці, а також священники, релігієзнавці та семінаристи.
«Найкращим піаром Церкви є її плоди, а інформація, яку ви отримаєте протягом двох днів, має лише допомогти зорієнтуватись у ситуації, що склалась в релігійно-інформаціному просторі, і, головне, не нашкодити репутації своєї церкви», – такими словами розпочав семінар головний редактор часопису Патріярхат і редактор РІСУ Анатолій Бабинський, навівши кілька прикладів, коли церкви невдало будували свої стосунки з мас-медіа.
Окремий блок був присвячений визначенню поняття релігійного PR, розгляду та обговоренню прикладів, як церкви в різних країнах світу використовують сучасні комунікативні технології для поширення Благої Звістки.
«Претензії, які лунають на адресу журналістів з боку піарників, так само як і щодо піарників з боку журналістів, є справедливими. Але інших журналістів і інших ЗМІ у нас немає, тому ми маємо вчитись працювати з такими, які є. Їх можна стимулювати працювати краще, дати їм більше інформації, завоювати, але ви не можете їх змінити. Тому що у нас дуже специфічне суспільство і дуже специфічні журналісти», – говорив під час свого семінару Отар Довженко.
Ще одним спеціальним гостем семінару стала виконавчий директор Львівського форуму видавців Катерина Шевченко, яка поділилсь досвідом зовнішніх комунікацій і деякими секретами популярності Форуму, а також відповіла на запитання учасників.
Я був приємно вражений рівнем як публіки, що зібралась на тренінг, так і спікерів. Раніше я нечасто мав справу з представниками релігійних організацій, тому мав певні побоювання, засновані на стереотипах. Але всі вони дуже скоро розвіялись. Не було жодних упереджень, усі учасники були відкриті для нового досвіду, спокійно сприймали зокрема й не дуже приємні речі, які доводилось говорити про церковний піар. Із представлених презентацій я сам довідався чимало нового, що допомогло мені перебудувати свій виступ у більш актуальному для учасників тренінгу ключі. Тож я дуже вдячний організаторам за нагоду бути присутнім і висловитись.
Юлія Завадська, «CREDO»:
Вперше наша аудиторія була такою «різнобарвною»: і піарники, і журналісти, і видавці, а крім того, представники різних конфесій. Здебільшого, на попередніх семінарах ми викладали для однієї конкретної Церкви, підлаштовуючи програму спеціально під потреби тої чи іншої громади, а цього разу намагались зробити універсальний мікс своїх знань і досвіду, щоб було цікаво й корисно для всіх.
Я приємно вражена рівнем аудиторії семінару, який з семінару-тренінгу перетворився на обмін досвіду, адже майже кожен хотів і мав що сказати. Сподіваюсь, що кожен учасник поїхав додому хоча б трохи збагачений новими знаннями, які зможе використати у майбутньому для проголошення Євангелія.
Було дуже цікаво дізнатися щось нове та приємно поспілкуватися з усіма учасниками. Після такого навчання якось по-іншому починаєш дивитися на свою працю. Розумієш що це не тільки робота, яку щодня маєш виконувати, а правдиве спілкування з надзвичайно великою і різноманітною аудиторією, яка хоче бачити журналіста професіоналом і має на це повне право. Тому маємо вчитися.
Цей семінар дає насправді багато. Теми актуальні й потрібні для кожного, хто працює в сфері церковного піару. Звісно, як казав один зі спікерів курсу, найкращий піар церкви – це її плоди. Але знаючи принципи, які викладалися на семінарі, і вдало їх застосовуючи, церква може працювати значно ефективніше. Учасники семінару були з різних міст України, належать до різних конфесій і несуть різне служіння. У процесі заходу ми всі могли поспілкуватися, що дало можливість обмінятися досвідом і одразу ж побачити, як теоретичні принципи можуть стати прикладним матеріалом для, безпосередньо, кожної ланки церковного та між церковного служіння.
Нагадаємо, «зовнішня комунікація для релігійних організацій» – це навчальний проект РІСУ, головною метою якого є допомога Церквам та релігійним організаціям налагодити співпрацю зі світськими та релігійними мас-медіа, навчити їх створювати якісний медійний продукт і представляти його на широкий загал. В рамках PR-школи протягом року РІСУ співпрацює з релігійними спільнотами різних конфесій, їхніми прес-службами. Відповідні навчання відбувались у Києві, Донецьку, Дніпропетровську, Тернополі, а також в містах Хмельницької, Запорізької, Житомирської та Херсонської областей.
Якщо ви бажаєте провести таке навчання у вашому місті або церкві, звертайтесь за електронною адресою: pr.risu@gmail.com