Конференція у Чернігові проаналізувала перше Оскольдове Хрещення Русі та його впливи в ІХ-Х ст.
У м. Чернігові на базі Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка та за підтримки Чернігівської обласної державної адміністрації 19-20 листопада відбулася Міжнародна наукова конференція “Християнізаційні впливи в Київській Русі за часів князя Оскольда: 1150 років”.
У Чернігові на базі Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка та за підтримки Чернігівської обласної державної адміністрації 19-20 листопада відбулася Міжнародна наукова конференція “Християнізаційні впливи в Київській Русі за часів князя Оскольда: 1150 років”. Конференцію організовано з нагоди 1150-річчя походу князя Оскольда Київського на Константинополь у 860 р., укладання першого мирного договору між Руссю та Візантією та початку поступової християнізації в Київській Русі.
Учасники конференції, заслухавши доповіді колег з України та Росії, дійшли висновку, що початок східнослов’янської державності необхідно виводити від першого дипломатичного визнання її на міжнародному рівні. Така подія в історії Києворуської держави мала місце 1150 років тому, коли у червні 860 р., після тижневої облоги столиці Візантійської імперії – Константинополя флотом русів на чолі з князем Оскольдом Київським, було укладено мирний договір. Цей договір уперше пов’язав Русь і Візантію узами міждержавних відносин, а також спричинив до започаткування дипломатичних, торгівельних та міжкультурних зносин на шляху «із варяг у греки», хрещення київського князя Оскольда та початкового поширення християнства на Русі.
У Резолюції за підсумками обговорення сказано, що усе це засвідчує, що Київська Русь задовго до появи на Півночі династії Рюрика сформувалась як повноцінна самостійна держава. З часів князя Оскольда почався поступовий процес не лише поширення християнських світогляду, цінностей та культури, але й долучення Київської Русі до візантійсько-християнської цивілізації.
«Не випадково від походу князя Оскольда на Царгород давньоруський літописець виводить початок Київської Русі і її державності. «Повість минулих літ» відзначає, що саме з цього часу “начася прозывати Руська земля”. І саме з цієї події давньоруські літописці вели хронографічний відлік у своїх літописах: «Отсель начнем и числа положим». Це свідоцтво вітчизняного літопису є вагомим підтвердженням історичної та політичної важливості походу 860 р. і досягнутих дипломатичних домовленостей для міжнародного утвердження первісної Київської Русі як повноправної незалежної держави та початку її поступової християнізації», – йдеться у резолюції учасників конференції у Чернігові.
Організатори конференції: Інститут історії, етнології та правознавства ім. О.М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка, Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. В.Г. Короленка, Національний архітектурно-історичний заповідник “Чернігів стародавній”, Чернігівський історичний музей ім. В.В. Тарновського, Товариство пам’яті князя Оскольда, Релігійно-філософський журнал “Віра і життя”, Благодійний фонд “Новий Чернігів”.
Учасники конференції: Інститут історії, етнології та правознавства ім. О.М. Лазаревського Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка, Національний архітектурно-історичний заповідник “Чернігів стародавній”, Інститут археології НАН України, Чернігівський історичний музей ім. В.В. Тарновського, Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. В.Г. Короленка, Ніжинський державний університет ім. Миколи Гоголя, Центр археології Києва НАН України, Чернігівська обласна організація Національної спілки краєзнавців України, Чернігівська обласна організація Всеукраїнського Товариства “Просвіта” ім. Т.Г. Шевченка, Товариство пам’яті князя Оскольда, Релігійно-філософський журнал “Віра і життя”, Благодійний фонд “Новий Чернігів”.
В рамках конференції Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. В.Г. Короленка організувала книжкову виставку, присвячену 1150-річчю християнізації та історії Київської Русі.