• Головна
  • Новини
  • Між муфтіятом Криму і Духовним управлінням мусульман України розгорілося протистояння...

Між муфтіятом Криму і Духовним управлінням мусульман України розгорілося протистояння

28.02.2011, 16:46
Між муфтіятом Криму і Духовним управлінням мусульман України розгорілося протистояння - фото 1

Кримський муфтіят, який тісно співпрацює з кримсько-татарським меджлісом, висловив різкий протест з приводу того, що Духовне управління мусульман України (його центр знаходиться в Києві) направило свого муфтія до Криму. Фактично, з кінця 2010 року в Криму діють два муфтія, які конкурують між собою.

musulmany.jpgКримський муфтіят, який тісно співпрацює з кримсько-татарським меджлісом, висловив різкий протест з приводу того, що Духовне управління мусульман України (його центр знаходиться в Києві) направило свого муфтія до Криму. Фактично, з кінця 2010 року в Криму діють два муфтія, які конкурують між собою, повідомляє Новый регион.
 
Помічник муфтія Криму Айдер Ісмаїлов вже заявив, що Духовне управління мусульман України з центром у Києві є сектантами.
 
«Хабашизм. В Україні ця секта представлена головою Духовного управління мусульман України Ахмедом Тамімом. До речі, 14 грудня 2010 Держкомнац зареєстрував його філію в Криму. Його назва – Духовний центр мусульман Криму, його голова, або, як він себе називає, муфтій – Ридван Велієв. Він, до речі, нещодавно виступав по телебаченню, вітав з днем народження пророка Мухаммеда. Ми були у відрядженні. І, скориставшись нашим від'їздом, він вийшов і оголосив себе муфтієм Криму. Яке він має на це право – велике питання. Ми це просто так не залишимо. Але при цьому нас обурює той факт, що хтось може оголосити себе муфтієм Криму, і державні органи це приймають і реєструють», – сказав Ісмаїлов в інтерв'ю тижневику« Коментарі ».

За його словами, за останній час за рішенням муфтіяту Криму від займаних посад відсторонені 12 імамів, які співчувають сектам. Всі вони раніше займали посади в сільських мечетях, підкреслив Ісмаїлов.

Для з’ясування ситуації РІСУ за коментарем звернулася до прес-служби Духовного управління мусульман України (Київ). Там стверджують, що жодного протистояння з боку ДУМУ немає, а грає роль радше політичний чинник. У ДУМУ наголошують, що займаються виключно релігійною діяльністю, поширюючи вчення про іслам, а не політикою. В ДУМУ стверджують, що є люди, які зацікавлені внести у мусульманські громади розбрат, що мета діяльності таких людей не релігійна, а політична, деструктивна і шкодить мусульманським громадам. «Якщо виникають нові мусульманські громади, то такі люди хочуть їх підчинити собі, і не виключено, що вони керуються політичними мотивами, а не релігійними. Ми займаємося поширенням істинного релігійного вчення, а не пропагуванням деструктивних культів», – наголосили у Духовному управлінні мусульман України.
 
Духовне управління мусульман України з центром у Києві очолює шейх Ахмед Тамім. Ісламську теологічну освіту він здобув у релігійній школі м. Мамбіджа (Сирія) 1992 р. і на теологічному факультеті в Арабському Університеті м. Бейрута (Ліван). Має ступінь доктора богослов'я. Є автором книг з різних ісламських наук. Духовне управління мусульман України створене у 1992 р. Зусиллями ДУМУ була побудована перша і єдина в Києві мечеть.

Довідка РІСУ:

Мусульмани України не мають єдиного координаційного центру, на сьогодні офіційно діють п’ять зареєстрованих центрів: Духовне Управління мусульман Криму (ДУМК), Духовне Управління мусульман України (ДУМУ), Духовний Центр мусульман України (ДЦМУ), Релігійне управління незалежних мусульманських громад України “Київський муфтіят” та Духовне Управління мусульман України “УММА”. Наявність такої кількості духовних центрів обумовлена етнічним складом останніх, адже їх можна охарактеризувати так: ДУМК – кримські татари, ДУМУ – кавказці (дагестанці, чеченці тощо), кримські та поволзькі татари, пакистанці, афганці, араби (ліванці, тунісці тощо), етнічні росіяни та українці, ДЦМУ – поволзькі татари, “Київський муфтіят” – казанські та поволзькі татари, ДУМУ “УММА” – араби (палестинці, йорданці тощо), узбеки та етнічні українці й росіяни. Українські мусульмани об’єднані у 1135 зареєстрованих та незареєстрованих релігійних громад у різних областях країни. Це здебільшого суніти ханіфітського напряму. Слід зазначити, що чисельність мусульман в Україні є об’єктом певних маніпуляцій, оскільки точні підрахунки не проводилися, а тому навіть в науковій літературі можна зустріти цифри від 0,90 тисяч до 2 млн. осіб.

Окрім перерахованих вище мусульманських духовних центрів, ще існує значна кількість громадських організацій, які несуть іслам в українське суспільство.

Духовне управління мусульман України (ДУМУ) — офіційна організація мусульман України. ДУМУ було зареєстровано 9 вересня 1992 р. Вищим органом ДУМУ є З’їзд мусульман України, на якому обирається Президія ДУМУ та його голова. Головні напрямки діяльності ДУМУ — релігійне просвітництво та протидія екстремістським ісламістським течіям. Окрім того, іншими напрямками є соціальна діяльність, забезпечення релігійних потреб віруючих та допомога при вирішенні питань про виділення ділянок для будівництва релігійних споруд та мусульманських поховань. ДУМУ веде активну зовнішню діяльність, приймає активну участь у міжнародних наукових та ісламських конференціях. Є членом “Всеукраїнської ради церков і релігійних організацій”. З 1993 року при ДУМУ працює Ісламський Університет, а також Центр досліджень і перекладів та видавництво “Аль-Іршад”. ДУМУ має своє друковане видання — релігійно-просвітницьку газету “Мінарет”.

Духовне управління мусульман Криму (ДУМК) – центральний орган мусульман Криму, утворений 31 серпня 1992 р. на базі Кадіату-мухтасибату, який існував у Криму з 1991 р. Очолює ДУМК з 1999 року муфтій хаджі Еміралі Аблаєва (переобирався в 2004 р. і 2008 р.). Муфтіят в складі муфтія, його замісників і представника Меджлісу кримсько-татарського народу обирається з’їздом мусульман Криму один раз в чотири роки. ДУМК є найбільшим з духовно-адміністративних центрів мусульман України. ДУМК виконує культові, просвітницькі функції, допомагає у створенні нових громад, встановлює міжнародні зв’язки з одновірцями, започатковує навчальні заклади і благодійницькі установи, видає газету “Хідаєт”.